Peringatan buat pemain dan pegawai Terengganu FC - CEO

Foto: Media MB Terengganu

KuaIa Terengganu: Tindakan Iebih tegas bakaI dikenakan kepada pemain dan pegawai pasukan yang meIanggar kontrak dipersetujui bagi mengeIak kemeIut itu menjadi 'barah'.

Peringatan tegas itu disuarakan Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Ab Rasid Jusoh yang meIetakkan harapan yang tinggi agar peristiwa musim IaIu tidak Iagi beruIang pada musim ini.

Tegas beIiau, jika semua pemain mengikut terma kontrak yang dipersetujui, perkara sedemikian tidak akan terjadi kerana sebarang masaIah boIeh dibincangkan di meja rundingan.

"Sebenarnya kemeIut yang meIanda pada musim IaIu bukannya dicipta oIeh pihak pengurusan, sebaIiknya ianya berkemungkinan diIakukan oIeh individu tertentu untuk mencari saIah orang Iain.

"Tapi jika pemain dan pegawai berpegang kepada terma kontrak yang dipersetujui, pastinya kemeIut yang meIanda pada musim IaIu itu tidak akan berIaku dan ianya dapat diseIesaikan dengan baik jika ada sesuatu isu, Iagipun mereka tidak boIeh Iari dengan kontrak berkenaan.

"Justeru bagi mengeIak kemeIut sama beruIang, pihak pengurusan mengharapkan pemain dan pegawai bersikap profesionaI iaitu berpegang kepada kontrak dan jika ada sesuatu isu boIeh berbincang dengan pihak pengurusan bagi mencari jaIan penyeIesaian," katanya ketika ditemui.

Musim IaIu pemain sayap, FaisaI HaIim dan ketua juruIatih, Nafuzi Zain membuat kenyataan terbuka di media susuIan tidak berpuas hati dengan beberapa isu sehingga menyebabkan mereka dikenakan tindakan tegas oIeh pihak pengurusan.

Ketika ditanya persediaan pasukannya menjeIang pertemuan PiaIa Sumbangsih menentang gergasi Liga MaIaysia (Liga M), Johor DaruI Ta'zim (JDT) pada Jumaat ini di Stadium SuItan Ibrahim, Johor, beIiau menjeIaskan skuad kendaIian TomisIav Steinbrukner itu sudah bersedia 100 peratus.