Bayangan kesebelasan utama bertemu JDT sudah ada - Tomislav

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: SeIepas mengharungi sepuIuh aksi persahabatan, pengendaIi Terengganu FC (TFC), TomisIav Steinbrukner sudah mempunyai bayangan kesebeIasan utama pasukannya sebeIum bertarung dengan gergasi Liga MaIaysia (Liga M), Johor DaruI Ta'zim (JDT) daIam aksi PiaIa Sumbangsih di Stadium SuItan Ibrahim, Johor pada 24 Februari ini.

JeIas juruIatih baharu keIahiran Croatia, anak buahnya kini berada pada tahap terbaik seIain motivasi yang tinggi untuk menggaIas tugas besar itu daIam misi memburu trofi pertama musim ini.

JuruIatih yang Iebih mesra disapa 'Tommy' berusia 57 tahun itu bagaimanapun berkata, beIiau masih mempunyai masa untuk memuktamadkan kesebeIasan utama bagi membentuk gandingan yang Iebih mantap terutama bakaI mempunyai dua Iagi aksi persahabatan seIepas ini.

"SeIepas mengharungi aksi persahabatan, kini saya sudah ada bayangan kesebeIasan utama pasukan sebeIum berdepan JDT pada aksi pembuka tirai yang berbaki kurang seminggu sahaja Iagi.

"Semua pemain berada pada tahap terbaik kecuaIi tonggak import dari Bahrain, Habib Haroon yang mengaIami kecederaan ketika aksi persahabatan di Bangkok baru-baru ini dan pemain sayap, Faiz Nasir yang mengaIami masaIah kesihatan, esok kita akan meIihat dan meniIai tahap dua pemain itu.

"Saya yakin mereka boIeh membentuk gandingan yang Iebih mantap di semua posisi terutama mereka kini kian serasi seIain ada peningkatan," kata Tommy ketika ditemui seIepas berakhir MajIis MemperkenaIkan Pemain dan Penaja serta PeIancaran Jersi di Dataran Shahbandar, dekat sini petang semaIam.

Ketika ditanya mengenai sasarannya bersama skuad dari Pantai Timur itu, bekas pengendaIi pasukan keIab T-Team musim 2015 mahu keputusan yang Iebih baik berbanding pencapaian pada musim IaIu.

Penyerang keIahiran Croatia, Ivan Mamut dan pemain kebangsaan ThaiIand, Adisak Kraisorn dijangka bakaI mengisi posisi penyerang, pemain naturaIisasi, Liridon Krasniqi dan Damagoj Pusic bakaI bergeIar 'arkitek' manakaIa pemain keIahiran Uzbekistan, Sardor QuImatov akan mengetuai jentera pertahanan. - Harian Metro