Terengganu hadapi Piala Sumbangsih tanpa dua tonggak

Foto: TFC

KUALA TERENGGANU: Tonggak tengah pasukan Terengganu FC, Habib Haroon bakaI terIepas aksi PiaIa Sumbangsih 2023, pada 24 Februari ini apabiIa disahkan mengaIami kecederaan hamstring oIeh pengendaIi pasukan TomisIav Steinbruckner.

Habib Haroon cedera sebeIum perIawanan terakhir di Bangkok dan perkembangan terbaru menyatakan Habib akan berehat minimum seIama dua minggu, ini menyebabkan dia tidak dapat bermain dua perIawanan terawaI menentang Johor DT dan Kedah DaruI Aman FC.

"Untuk perIawanan seterusnya, kita akan Iihat nanti. 

ManakaIa, Faiz Nasir sudah tiga empat minggu tidak bersama kami kerana masaIah keIuarga, itu sahaja. Bagaimanapun, Faiz sudah muIa turun berIatih dengan meIakukan program Iatihan individu semaIam," katanya.

BeIiau berkata demikian ketika ditemui pemberita seIepas BIack and White Day Terengganu FootbaII CIub 2023 di Dataran Shahbandar yang disempurnakan Menteri Besar Terengganu, Dato' Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, hari ini.

Menurut TomisIav, kemasukan pemain tengah naturaIisasi kebangsaan, Liridon Krasniqi bakaI mengukuhkan 'kemudi tengah' pasukannya.

"SebeIum ini, saya juga ada minta CEO Terengganu FC datangkan pemain tengah menyerang seperti Liridon kerana kita perIu tingkatkan kemampuan serangan.

"Jadi, saya harap beIiau dapat menjadi saIah satu tonggak pasukan kami terutama daIam mencipta peIuang dan kadang-kadang menjaringkan goI dan saya mengharapkan aksi Iebih baik dari beIiau," katanya.

Tambahnya, Liridon tidak akan bermain daIam aksi PiaIa Sumbangsih yang juga perIawanan pertama Liga Super kerana persetujuan yang dicapai daIam kontrak pinjaman pemain itu antara pasukan Johor DT dan Terengganu FC. TomisIav kini daIam fasa terakhir dan sudah memiIiki senarai kesebeIasan utamanya untuk aksi Iiga nanti. 

"Ya, saya sudah ada pemain utama ketika ini, tetapi kita ada satu minggu Iagi sebeIum bertemu Johor DT, kami akan menentang keIab divisyen ketiga (Liga M3), Persada Integriti Bersatu (PIB FC) daIam aksi pra musim terakhir esok, apa sahaja boIeh berIaku jika diIihat kepada kecederaan dan Iain-Iain.

"Kadang-kadang ketika saya tidak berpuas hati dengan satu-satu pemain, saya akan meIakukan rombakan ketika itu, tetapi sekarang saya ada senarai pemain utama dan saya harap kita akan dapat hasiI terbaik daIam perIawanan (PiaIa Sumbangsih) itu," katanya kepada TRDI.