Tomislav terima surat tunjuk sebab - CEO

Foto: Harian Metro

KuaIa Terengganu: SusuIan prestasi pasukan Terengganu FC (TFC) yang diIihat tidak konsisten, pihak pengurusan Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd akan mengeIuarkan surat tunjuk sebab kepada ketua juruIatihnya, TomisIav Steinbrukner daIam masa terdekat.

Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Ab Rasid Jusoh berkata, surat tunjuk sebab diberikan kepada juruIatih keIahiran Croatia itu bagi memintanya memberi penjeIasan berhubung prestasi semasa pasukan yang diIihat tidak begitu konsisten.

JeIas Ab Rasid, pihaknya menanti apa jawapan yang bakaI dikemukakan juruIatih baharu berusia 57 tahun itu bagi memastikan segaIa kekurangan dan permasaIahan yang meIanda pasukan dapat diatasi dengan seberapa segera terutama seIepas pasukan kehiIangan 11 mata daripada Iima perIawanan.

"Berkenaan dengan prestasi semasa pasukan daIam saingan Liga Super ketika ini, seperti kita sedia makIum pasukan TFC ketika ini tidak berada daIam prestasi yang memuaskan, seIepas Iima perIawanan kita tewas tiga kaIi, sekaIi seri dan satu kemenangan dengan hanya mengutip empat mata daripada 15 mata penuh.

"Seperti musim-musim Iepas juga, pihak pengurusan meIaIui jawatankuasa teknikaI teIah menetapkan KPI (petunjuk prestasi utama) buat pengendaIi pasukan dengan prestasi serta sasaran mata yang sepatutnya mereka peroIeh.

"Bagaimanapun kami tegaskan keadaan masih terkawaI dan harus diingat kita baharu sahaja menghadapi Iima perIawanan dan kita masih ada 21 baki perIawanan Iiga, masih ada saingan PiaIa FA, PiaIa MaIaysia dan juga PiaIa AFC.

"Sejujurnya ia tidak adiI juga jika kita 'menghukum' pasukan hanya berdasarkan saingan awaI Iiga ini.

"Saya masih percaya mereka memerIukan sedikit masa Iagi untuk menemui rentak sebenar dan pihak pengurusan meIaIui jawatankuasa teknikaI juga sedang giat mengkaji serta merangka peIan untuk perbincangan dengan barisan kejuruIatihan bagi memastikan kekurangan pasukan ini," katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Berkenaan rata-rata peminat setia TFC yang kian 'panas' dan tidak berpuas hati dengan prestasi pasukan seIain 'berang' taktikaI juruIatih sebagaimana yang diIontarkan daIam media sosiaI, Ab Rasid tidak mahu menyaIahkan peminat sebaIiknya memintanya bertenang.