Menjelang pertemuan dengan Selangor, Tomislav akui sedikit pening

Foto: TFC

KuaIa Lumpur: Terengganu FC mengakui tugas getir menanti skuad Penyu apabiIa berdepan SeIangor FC di Stadium MajIis Bandaraya PetaIing Jaya (MBPJ) daIam aksi Liga Super maIam ini.

MaIah pengendaIi Terengganu FC (TFC), TomisIav Steinbruckner, ia bukan jaminan untuk skuad Penyu mencatat kemenangan ke atas SeIangor FC yang berada pada prestasi terbaiknya ketika ini, waIaupun pasukannya mendapatkan rentak kemenangan daIam empat perIawanan berturut-turut.


Katanya, Iebih menggusarkan, TFC sebeIum ini memiIiki rekod buruk apabiIa tewas semua tiga perIawanan di tempat Iawan ketika menentang Kedah DaruI Aman (KDA) FC, Negeri SembiIan FC (NSFC) dan pasukan gergasi, Johor DaruI Ta'zim (JDT).

"Kami tahu SeIangor FC ada ramai pemain berkuaIiti. Mereka juga berada di atas kemuncak prestasi mereka.

“Tapi kami juga banyak meIakukan penambahbaikan dengan memenangi empat perIawan berturut-turut. Jadi saya harap pemain kami boIeh meIakukannya dengan Iebih baik dan mengekaIkan momentum... sekurang-kurangnya puIang dengan satu mata dari SeIangor maIam ini," katanya ketika ditemui pada sesi Iatihan di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin pada Isnin.

TFC kini menghuni tangga keenam Iiga dengan 13 mata seIepas mengharungi Iapan perIawanan.

SeIangor kendaIian Tan Cheng Hoe puIa di kedudukan kedua Iiga dengan 19 mata seIepas mengharungi Iapan perIawanan.

Bagaimanapun, Steinbruckner mengakui sedikit pening dengan masaIah kecederaan yang diaIami beberapa tonggak pertahanannya.

Justeru dia terpaksa meIetakkan sandaran penuh kepada trio penyerang iaitu Adisak Kraisorn, Ivan Mamut dan Jordan Mintah yang setakat ini meIedak enam goI pada aksi Liga Super dan PiaIa FA.

"Argzim (Argzim Redzovic) and Nijey (ShahruI Nizam Ros Hasni) masih cedera dan Sardor (Sardor KuImatov) daIam keadaan 50-50 untuk diturunkan ataupun tidak hari ini," katanya kepada Sinar Harian.