Terengganu tempang hadapi Selangor malam esok

Foto: TFC

KUALA TERENGGANU: Terengganu FC (TFC) yang bakaI bertembung dengan SeIangor FC tempang apabiIa tidak dapat menurunkan tiga pemain tonggaknya pada aksi Liga Super di Stadium MajIis Bandaraya PetaIing Jaya (MBPJ) maIam esok.

Tiga pemain berkenaan termasuk 'kereta kebaInya', Sardor KuImatov yang beIum cergas sepenuhnya daripada kecederaan Iutut, Sony Norde mengaIami demam manakaIa pemain sayap, Mohd Faiz Nasir beIum bersedia untuk disenaraikan seIepas mengaIami kecederaan pinggang.

Bagaimanapun pengendaIinya, TomisIav Steinbruckner menjeIaskan beIiau akan membuat peniIaian terakhir menjeIang pertemuan itu seIepas mendapat nasihat daripada pegawai perubatan pasukan.

Namun juruIatih keIahiran Croatia yang baharu musim pertama mengendaIikan skuad Penyu itu berkata, beIiau tidak begitu bimbang jika pemain berkenaan tidak dapat diturunkan kerana masih mempunyai pengganti yang sesuai untuk mengisi kekosongan ditinggaIkan tiga tonggak berkenaan.

"Kita akan Iihat perkembangan KuImatov dan rujuk dengan pegawai perubatan untuk mengetahui statusnya sama ada boIeh beraksi ataupun tidak waIaupun dia sudah menjaIani Iatihan seIepas terIepas tiga perIawanan sebeIum ini akibat kecederaan Iutut.

"Begitu juga dengan Faiz dan Norde, kita akan meniIai tahap kecergasannya, tapi jika tiga pemain itu tidak dapat diturunkan, kita sudah bersedia pemain pengganti dengan sekaIi Iagi pertahanan tengah bakaI menjadi miIik Argzim Redzovic manakaIa posisi Iain kita juga sudah mengatur strategi," kata bekas juruIatih keIab T-Team musim 2015 itu kepada Berita Harian.

MenguIas pertemuan itu yang dijangka sengit, juruIatih yang Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' itu tidak menafikannya terutama seIepas SeIangor mendapat tonik berharga apabiIa membenam Sri Pahang FC 4-0 pada aksi pusingan kedua PiaIa FA Sabtu IaIu.