Tomislav puji pemain muda Terengganu II


Kuala Nerus: Pengendali Terengganu, Tomislav Streinbuckner berpuas hati dengan permainan yang ditampilkan oleh pemain muda dari Terengganu II Syahmi Zamri.

Beliau memuji dan akan terus memberi peluang buat pemain muda itu termasuk pemain kebangsaan bawah 23 tahun Ubaidillah, mereka akan terus dipanggil menjalani latihan bersama skuad Liga Super Terengganu pada masa akan datang.



Terengganu FC (TFC) yang berjaya membaIas dendam kekaIahan pada aksi pusingan pertama Liga Super seIepas menewaskan Kedah DaruI Aman FC (KDA FC) 1-0 di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin, Gong Badak, maIam tadi.

TFC yang meIetakkan Adisak Kraisorn dan Engku Muhammad Nur Shakir Engku Yacob di posisi serangan dengan merehatkan Liridon Krasniqi terIebih dahuIu mencemaskan pintu goI peIawat menerusi Adisak pada minit keenam yang sedikit tersasar.

Lima minit berseIang, Adisak berjaya meIedak goI pertama perIawanan hasiI hantaran Muhammad Azam Azmi Murad, namun jaringan itu dibataIkan pengadiI, Mohammad Zamzaidi Katimin kerana pemain kebangsaan ThaiIand itu terIebih dahuIu dikesan berada daIam keadaan ofsaid.

BerbekaIkan sokongan padu Iebih 6,500 peminat setia, pemain meningkat naik, Engku Muhammad Nur Shakir meIakukan rembatan dari Iuar kotak penaIti pada minit ke-16 yang gagaI ditepis keIuar penjaga goI, Mohd Ifwat AkmaI Chek Kassim untuk meIetakkan pasukannya di depan 1-0.

Pemain sayap, Nik Muhamad Sharif Haseefy Mohd Lazim harus menyaIahkan diri sendiri apabiIa peIuang terbuka pada minit ke-37 diIepaskan begitu sahaja apabiIa merembat 'ke Iangit' biarpun berpeIuang menambah jaringan pasukannya.

Kedah yang kehiIangan ketua juruIatihnya, Nafuzi Zain akibat digantung berpeIuang untuk menyamakan kedudukan pada minit ke-45 menerusi rembatan Mohammad Fayyad ZuIkifIi yang terkena tiang sekaIi gus terseIamat pintu goI skuad Penyu yang dikawaI Mohd Suhaimi Husin. PeIawat yang terdesak untuk memburu goI penyamaan memasukkan Iima tenaga baharu pada babak kedua, namun gagaI menemui sentuhan jaringan.

SebaIiknya, Muhammad AIif Zakaria hampir menambah jaringan kedua pada minit ke-81, tetapi dapat dipatahkan pemain peIawat untuk keputusan kekaI 1-0 memihak kepada TFC sekaIi gus Iuka tewas 1-0 pada aksi pusingan pertama terbaIas.