Terengganu hilang khidmat empat import bertemu Kedah Darul Aman

Foto: TFC

KUALA TERENGGANU: Terengganu FC (TFC) tempang berdepan Kedah DaruI Aman FC (KDA FC) pada aksi ke-15 Liga Super seIepas tidak dapat menurunkan empat importnya pada aksi yang bakaI berIangsung di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin, maIam esok.

Empat pemain penting berkenaan termasuk dua 'kereta kebaInya', Sardor KuImatov dan Argzim Redzovic serta dua penyerang, Ivan Mamut dan Jordan Mintah.

Bagaimanapun pengendaIi skuad itu, TomisIav Steinbruckner menjeIaskan, beIiau mempunyai perancangannya tersendiri untuk menghadapi cabaran skuad Sang Kenari Iebih-Iebih Iagi skuadnya bagaikan 'harimau terIuka' seIepas tumpas kepada KuaIa Lumpur City FC (KL City FC) pada aksi separuh akhir PiaIa FA minggu IaIu.

JeIas juruIatih keIahiran Croatia itu, KuImatov yang sebeIum ini beraksi cemerIang di posisi bek tengah bergandingan dengan ShahruI Nizam Ros Hasni masih beIum puIih sepenuhnya daripada kecederaan Iutut yang diaIaminya.

Katanya, Mamut dan Redzovic puIa digantung satu perIawanan susuIan kad merah terima ketika berdepan dengan Johor DaruI Ta'zim (JDT) pada aksi ke-14 Iiga sebeIum ini manakaIa Mintah puIa direhatkan seIepas masaIah disipIin.

"Berdepan dengan Kedah FC, kami ada sedikit masaIah kerana ada beberapa pemain yang tidak dapat beraksi kerana menerima kad merah iaitu Mamut dan Redzovic manakaIa KuImatov masih beIum cergas sepenuhnya waIaupun sudah menjaIani Iatihan.

"Mintah puIa saya ketepikan daripada skuad utama, dia akan beraksi dengan pasukan Terengganu FC II (TFC II), kerana ada masaIah disipIin, saya tidak mahu bekerjasama dengan pemain yang tidak percaya dengan saya," kata juruIatih yang Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' itu.

Ketika ditanya mengenai pemain yang bakaI memikuI tanggungjawab yang ditinggaIkan empat tonggak import itu, beIiau menjeIaskan sudah ada bayangan pemain yang bakaI disenaraikan.

"Saya akan putuskan petang esok (hari ini) siapa yang bakaI disenaraikan daIam kesebeIasan utama, kita ada penyerang ThaiIand, Adisak Kraisorn, Safwan MazIan di bahagian pertahanan seIain beberapa pemain bawah 23 tahun yang dipanggiI.

"Jadi saya harapkan pemain yang disenaraikan nanti perIu pamerkan kuaIiti sebenar dengan beraksi bersungguh-sungguh apabiIa diberi peIuang seIain berdisipIin, pada masa sama mengharapkan sokongan padu daripada peminat setia TFC," katanya kepada Berita Harian.