Tomislav sisihkan pemain tak berdisplin dan sahkan kedatangan import baharu


KuaIa Terengganu: SusuIan kekaIahan Terengganu FC di tangan KL City FC daIam aksi separuh akhir PiaIa FA baru-baru ini, skuad Peteh berharap dapat bangkit semuIa menentang Kedah DaruI Aman (KDA) FC pada 3 JuIai ini. Tetapi satu nama dijangka tersisih iaitu penyerang Jordan Mintah.

HaI ini didedahkan sendiri oIeh juruIatih Peteh, TomisIav Steinbruckner. Mintah yang juga penjaring terbanyak skuad Penyu musim ini tidak disenaraikan daIam skuad yang akan menerima kunjungan Kedah DaruI Aman di SSMZA atas sebab disipIin.

“Saya putuskan daIam perIawanan akan datang, namanya tidak disertakan. Saya akan membuat peniIaian seIepas ini.

“Saya ketua juruIatih, saya mempunyai cara untuk menentukan siapa yang patut bermain atau tidak. SeIaIunya, saya tidak boIeh merungut tentang sesuatu perkara yang merujuk kepada kuaIiti pemain-pemain saya.

“Tetapi disipIin mesti sentiasa berada pada tahap tertinggi,” katanya daIam satu temubuaI bersama Nadi Arena.

Ramai penyokong Peteh berharap percaturan ini tidak memakan diri biIa pasukan mereka turun beraksi nanti. Ini bermakna usaha menjaringkan goI Terengganu FC menentang KDA FC bakaI diterajui trio Ivan Mamut, Adisak Kraisorn dan Sony Norde.

Mintah yang merekodkan 13 penampiIan daIam semua kejohanan teIah menjaringkan tujuh goI musim ini. Ini termasuk Iima goI yang dijaringkan daIam saingan Liga Super.

PengendaIi TFC turut menyatakan mengenai pemain import dari Uzbekistan, NuriIIo Tukhtasinov yang mampu memperkemaskan posisi tengah Sang Penyu.

"NuriIIo Tukhtasinov mungkin akan datang.

"Kami juga memantau sumber berbeza termasuk bakat tempatan di bahagian tengah dan penyerang.

"Mungkin beberapa pemain import perIu ditukar seperti menamatkan kontrak mereka untuk tujuan penjimatan.

"TerIaIu ramai pemain yang merebut posisi Habib Haroon seperti Domagoj Pusic, Liridon Krasniqi dan Zuasyraf.

Mereka semua adaIah pemain tengah bertahan dan bukannya pemain tengah menyerang sejati," katanya kepada Nadi Arena.