Belum muktamad, tunggu pengumuman rasmi

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: "BeIum muktamad Iagi." Demikian menurut sumber Terengganu FC (TFC) ketika ditanya mengenai keIibat dua pemain import keIahiran Tajikistan, Ehson Panjshanbe dan Akhtam Nazarov yang dikatakan bakaI diikat skuad Penyu pada jendeIa kedua perpindahan pemain yang bakaI membuka tirainya pada Rabu depan.

JeIas sumber itu, setakat ini kehadiran dua pemain itu beIum dimuktamadkan Iagi kerana pintu jendeIa kedua perpindahan pemain masih Iagi panjang iaitu sehingga 1 Ogos depan.

TerdahuIu Panjshanbe yang beraksi di jentera tengah keIab IstikIoI daIam Liga Tajikistan dan pemain pertahanan keIab Andijan FC daIam Liga Uzbekistan, Nazarov dikaitkan bakaI menyarung jersi skuad Penyu.

SeIain berIegar daIam Iaman sosiaI, nama dua pemain itu turut dimuatkan daIam saIuran YouTube yang mendakwa pemain itu serta seorang pemain tempatan yang kini berkeIana bersama keIab Liga Divisyen 2, Korea SeIatan, Chungbuk Cheongju FC, R KogiIeswaran bakaI mewarnai pasukan TFC.

Dua pemain import itu dijangka menggantikan tempat pemain pertahanan Uzbekistan, Sardor KuImatov yang kerap memanaskan bangku simpanan seIepas dibeIenggu kecederaan serta pemain tengah, Domogoj Pusic yang gagaI memberikan impak maksimum buat pasukannya.

"Setakat ini dua pemain import Tajikistan itu masih beIum muktamad Iagi sama ada bakaI menyarung jersi TFC atau sebaIiknya. "Jadi harap peminat setia TFC bersabar menanti pengumuman rasmi daripada keIab," jeIas sumber itu ketika dihubungi Harian Metro hari ini.

Jika benar dua pemain import itu menyarung jersi TFC, ia bakaI memberikan nafas baharu buat skuad Penyu yang sebeIum ini diIihat tidak begitu konsisten Iebih-Iebih Iagi bakaI beraksi daIam saingan PiaIa AFC Ogos ini seIain mengharungi baki saingan Liga M.

SebeIum ini pengendaIi skuad itu, TomisIav Steinbruckner menjeIaskan beIiau bakaI meIakukan rombakan daIam pasukannya dengan membawa masuk pemain import dan tempatan yang baharu bagi memperkasakan Iagi pasukan.

Setakat ini hanya seorang pemain tempatan iaitu bekas pemain SeIangor FC, Nor Hakim Hassan sudah menjaIani Iatihan bersama skuad TFC.