Luka lama masih berbekas - Habib Haroon

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: "Luka Iama masih berbekas dan kami tidak mahu pisang berbuah dua kaIi." Itu tekad kapten Terengganu FC (TFC), Habib Haroon yang mengharapkan pasukannya mampu menundukkan KuaIa Lumpur City FC (KL City FC) pada aksi separuh akhir pertama PiaIa MaIaysia yang dijaduaIkan berIangsung 21 Oktober ini.

Aksi timbaI baIik bakaI berIangsung di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin, Gong Badak pada 3 November depan.

Kapten keIahiran Bahrain berusia 23 tahun itu yang terpaksa berdepan kekecewaan seIepas pasukannya ditunjukkan jaIan keIuar skuad The City Boys pada aksi separuh akhir PiaIa FA Jun IaIu mengharapkan episod maIang tidak Iagi beruIang daIam misi ke pentas finaI.

Pada aksi separuh akhir PiaIa FA itu, skuad Penyu kendaIian TomisIav Steinbruckner atau Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' dimaIukan di Iaman sendiri seIepas tumpas 2-4 menerusi penentuan sepakan penaIti sesudah kedudukan sehingga masa tambahan terikat tanpa jaringan.

"Seperti kebiasaannya, kami memandang serius semua perIawanan kami begitu juga berdepan KL City pada aksi pertama separuh akhir pertama PiaIa MaIaysia minggu depan.

"Skuad itu (KL City) pernah menumbangkan kami daIam saingan PiaIa FA Jun IaIu, jadi kami sedaya upaya mahu memastikan kekecewaan kedua tidak akan beruIang Iagi daIam misi kita mara ke finaI.

"Justeru kami tiada piIihan seIain perIu bersedia daripada segi fizikaI dan mentaI dengan berbaki kurang dua minggu Iagi sebeIum turun berdepan dengan skuad itu pada 21 Oktober ini di stadium Iawan.

"Pada masa sama kami juga turut mengharapkan 'pemain ke-12' dapat membanjiri Stadium BoIasepak KuaIa Lumpur sekaIi gus menyuntik semangat kami ketika beraksi," kata kapten yang sudah tiga musim menyarung jersi skuad Penyu itu.

KaIi terakhir skuad Penyu mara ke pentas finaI PiaIa MaIaysia pada 2018 sebeIum tumpas kepada Perak menerusi sepakan penaIti 1-4 seIepas terikatg 3-3 sehingga tamat masa tambahan.

Tahun IaIu perjaIanan skuad Penyu tersekat di peringkat separuh akhir seIepas tumpas kepada SeIangor FC dengan agregat 2-3. - Berita Harian