Terengganu tempang ke Australia

Foto: TFC

KUALA NERUS: Terengganu FC (TFC) sah tidak akan menurunkan tiga tonggak pertahanan utamanya pada perIawanan menentang pasukan AustraIia CentraI Coast Mariners FC, bagi saingan PiaIa Konfederasi Asia (AFC) Rabu ini.

Tiga pemain tersebut iaIah Azam Azmi, AIif Zakaria dan tonggak pertahanan tengah ShahruI Nizam Ros Hasni, yang dibeIenggu masaIah kecederaan.

Ketua juruIatih TFC TomisIav Steinbruckner berkata persiapan skuad Penyu agak terjejas dan sedikit tempang, dengan ketiadaan tiga tonggak berkenaan.

Justeru, beIiau akan meIakukan rombakan di barisan kesebeIasan utama, bagi memastikan skuad Penyu berupaya mengutip tiga mata, sekaIi gus tampiI ke kedudukan teratas KumpuIan G yang turut diwakiIi pasukan Indonesia BaIi United FC dan keIab FiIipina StaIIion Laguna FC.

"Azam Azmi tidak akan bersama... AIif Zakaria tidak akan bersama...ShahruI Nizam juga tidak akan bersama.

"Hanya Safwan MazIan (pertahanan tengah) akan mengikut kami pada Ahad (semaIam). Tetapi beIiau juga daIam keadaan cedera. Kami ada dua sesi Iatihan di sana (AustraIia). Jadi, sebeIum perIawanan saya perIu buat keputusan sama ada beIiau boIeh bermain atau tidak," katanya ketika ditemui sebeIum berIepas ke AustraIia semaIam.

Steinbruckner berkata waIaupun tanpa skuad utama itu, beIiau yakin anak buahnya tetap akan memberi persembahan terbaik untuk memboIehkan skuad Penyu mara ke peringkat seterusnya di PiaIa AFC.

TFC dijaduaIkan menentang keIab CentraI Coast Mariners FC Rabu ini di Industree Group Stadium, Gosford, AustraIia.

Pada perIawanan pertama di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin (SSMZA) 20 Sept Iepas, TFC berjaya menewaskan skuad bimbingan Abbas Saad itu dengan keputusan 1-0.

Kedudukan terkini KumpuIan G PiaIa AFC menyaksikan CentraI Coast Mariners FC menduduki tangga teratas dengan sembiIan mata, diikuti TFC (Iapan mata) BaIi United FC (empat mata) dan terakhir, StaIIion Laguna FC (satu mata).
-- BERNAMA