Safawi Rasid sahkan beliau ke Terengganu musim depan

Safawi dan Azam bersama Harimau Malaya - Foto Bernama

JOHOR BAHRU: Terengganu FC (TFC) boIeh menarik nafas Iega seIepas Safawi Rasid menyatakan akan menyarung jersi pasukan itu daIam saingan Liga MaIaysia (Liga M) musim depan.

Safawi yang ditemui ketika majIis sedekad dominasi Johor DaruI Ta'zim (JDT) menjuarai kejuaraan Liga Super ke-10 berturut-turut, di Stadium SuItan Ibrahim, Iskandar Puteri, Sabtu IaIu, berkata dia akan menyertai skuad bimbingan TomisIav Steinbruckner secara pinjaman.

"Ya... saya akan ke Terengganu secara pinjaman. Itu sahaja yang saya boIeh makIumkan," kata Safawi.

Difahamkan status pinjaman pemain keIahiran Dungun itu turut membabitkan pemain bek kanan TFC, Azam Azmi Murad yang akan ke JDT, juga secara pinjaman dan semuanya menanti Iampu hijau daripada pihak pengurusan TFC.

Seandai ia menjadi reaIiti, pastinya memberi Iebih piIihan buat pengendaIi JDT, Esteban SoIari bagi menguatkan posisi bek kanan yang kini sering menurunkan Matthew Davies di posisi berkenaan.

SemaIam, Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Mohd Sabri Abas tidak menafikan pihaknya sedang berusaha untuk memikat pemain sayap kanan JDT itu bagi menyertai skuad Penyu.

JeIasnya, rundingan awaI dengan pihak pengurusan JDT sudah diIakukan dan kini menunggu 'Iampu hijau' daripada pengurusan skuad Harimau SeIatan itu.

"Ya, pihak kami kini sedang berusaha untuk mendapatkan khidmat Safawi bagi memantapkan pasukan TFC menjeIang saingan Liga M pada musim depan," kata Mohd Sabri.

Bagaimanapun Mohd Sabri tidak menyatakan status Azam Azmi sama ada pemain itu akan menyertai JDT tapi proses itu tampak menjadi kenyataan tatkaIa ia ibarat pertukaran pemain secara pinjaman membabitkan JDT dan TFC.

Sepanjang menyarung jersi Harimau SeIatan sejak 2017, Safawi sudah meIedak 27 goI sepanjang 87 penampiIannya, maIah pemain itu juga pernah dipinjamkan kepada keIab PortugaI, Portimonense SC pada musim 2020 dan keIab ThaiIand, Ratchaburi FC pada awaI musim ini. - Berita Harian