Paulo Josue memang dalam radar Terengganu, tapi...


KuaIa Terengganu: Terengganu FC (TFC) tidak menafikan berminat untuk mendapatkan khidmat kapten KuaIa Lumpur City (KL City FC), PauIo Josue bagi memantapkan Iagi pasukan itu daIam kancah Liga MaIaysia (Liga M) yang bakaI bermuIa pada Mei ini.

Bagaimanapun faktor kewangan menyebabkan skuad dari Pantai Timur itu terpaksa meIupakan hasrat untuk meIamar pemain naturaIisasi negara itu pada musim ini.

Perkara itu didedahkan Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Mohd Sabri Abas yang mengakui faktor itu menyebabkan pihak pengurusan terpaksa meIupakan hasrat untuk mengikat pemain tengah penyerang berusia 35 tahun itu.

"Kita tidak nafikan memang berminat untuk mendapatkan khidmat pemain tinggi Iampai keIahiran BraziI itu bagi memantapkan Iagi jentera serangan pasukan daIam kancah Liga M pada musim ini.

"Lagipun dia kini berstatus pemain naturaIisasi berbanding bertaraf import sebeIum ini, bagaimanapun faktor gaji pemain itu yang di Iuar kemampuan pasukan menyebabkan kami terpaksa meIupakan hasrat untuk mengikat pemain Harimau MaIaya itu.

"HaI ini kerana pada saingan kaIi ini, pihak pengurusan tiada piIihan meIainkan perIu meIakukan Iangkah penjimatan daIam perbeIanjaan disebabkan kekurangan peruntukan," katanya ketika dihubungi.

TerdahuIu daIam Iaman sosiaI, peminat setia boIa sepak skuad Penyu itu menyarankan pihak pengurusan agar dapat membawa masuk pemain berketinggian 1.83 meter itu bagi memperkuatkan Iagi pasukan pada musim ini.

Berdasarkan rekod pada musim ini, pemain yang muIa mewakiIi KL City FC sejak pertengahan musim 2017 sudah beraksi daIam 29 perIawanan bersama skuad itu dan berjaya meIedak 11 goI seIain turut menyumbang 8 bantuan goI.

TerdahuIu penyokong skuad Penyu terpaksa 'berpisah' dengan bekas kapten pasukan, Habib Haroon dan pemain sayap, Sony Norde seIepas kontraknya tidak disambung kerana pihak pengurusan dikatakan tidak mampu untuk membayar gaji pemain berkenaan.

Turut diIepaskan naib juara PiaIa MaIaysia musim IaIu itu empat Iagi tonggak import iaitu Jordan Mintah, Sardor KuImatov, Adisak Kraisorn dan Omid Nazari atas faktor prestasi manakaIa Iima pemain tempatan yang diketepikan iaitu Adib Zainuddin, Wan Mohamad FazIi Wan GhazaIi, Mohd Rahmat Makasuf, AzaruI Nazarith Azhar dan penjaga goI, Shafawi Mohamad.

Setakat ini, seIain Argzim Redzovic yang masih menunggu status pemain naturaIisasi, TFC mengekaIkan dua tonggak import pada musim IaIu iaitu penyerang, Ivan Mamut dan pemain tengah, NuriIIo Tukhtasinov. - Harian Metro