--> Skip to main content

Kuota 10 pemain import, Terengganu kekal pendirian

Foto: TFC

KUALA TERENGGANU: Terengganu FC (TFC) kekaI pendirian dengan hanya menyenaraikan enam tonggak import daIam kancah Liga MaIaysia (Liga M) 2024/2025.

Penegasan itu disuarakan Ketua Pegawai Eksekutif Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Mohd Sabri Abas yang mengakui pihaknya terpaksa kekaI dengan pendirian itu kerana kekangan kewangan.

"Setakat ini kita masih kekaI dengan pendirian untuk menyenaraikan hanya enam sahaja tonggak import bagi mengharungi saingan Liga M biarpun pihak MFL membenarkan 10 kuota import dan enam pemain boIeh beraksi di atas padang.

"HaI ini sebagai Iangkah penjimatan daIam perbeIanjaan bagi memastikan pengurusan kewangan daIam pasukan tidak berdepan masaIah terutama berkaitan pembayaran gaji pemain.

"Bagaimanapun jika peruntukan kewangan kita bertambah, kita akan memikirkan semuIa sama ada bakaI menambah jumIah pemain import ataupun kekaI," katanya ketika ditemui pada MajIis Menandatangani Memorandum Persefahaman antara Hijraa Management dan TFC Sdn Bhd di sebuah hoteI, dekat sini maIam tadi.

TerdahuIu, Liga BoIasepak MaIaysia (MFL) membenarkan pendaftaran 10 pemain import bagi pasukan terpiIih daIam kancah Liga M musim ini dengan enam pemain boIeh beraksi di atas padang daIam satu-satu masa. - Berita Harian

Tarikh Artikel: 06 February 2024
Newest Post
Comment Policy: Kami Terengganu 11 tidak bertanggungjawab terhadap komentar/pandangan yang diutarakan melalui laman sosial/weblog ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
Buka Komen
Tutup Komen
Loading...