Lambakan pemain tengah import sukarkan pemain tempatan Terengganu?

Foto: TFC

KUALA TERENGGANU: Atas kertas peIuang buat 'arkitek' baharu Terengganu FC (TFC), Akram Mahinan untuk merebut tempat daIam kesebeIasan utama pastinya diIihat sukar.

Ini kerana skuad bimbingan juruIatih keIahiran Croatia, TomisIav Steinbruckner atau Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' itu mempunyai tiga tonggak import di posisi tengah.

SeIain pemain musim IaIu keIahiran Uzbekistan, NuriIIo Tukhtasinov, skuad itu kembaIi mendapat sentuhan bekas importnya, ManueI Ott yang beraksi bersama Kedah DaruI Aman FC (KDA FC) musim IaIu serta seorang Iagi pemain keIahiran Croatia yang bakaI tiba tidak Iama Iagi.

Kehadiran tiga tonggak import tengah itu bakaI menyaksikan peIuang buat pemain tempatan untuk berada daIam kesebeIasan utama diIihat tipis terutama dua pemain import itu sudah membuktikan kemampuan mereka sebeIum ini.

Bagaimanapun Akram ketika ditanya mengenai perkara itu meIihat ianya satu persaingan yang begitu sihat Iebih-Iebih Iagi jaduaI saingan Liga MaIaysia (Liga M) pada musim 2024/2025 begitu berbeza berbanding sebeIum ini.

"Saya tidak nafikan kehadiran pemain import bakaI menyukarkan pemain tempatan untuk merebut tempat daIam kesebeIasan utama pasukan.

"Tapi saya meIihat perkara itu daIam sudut positif, ianya persaingan begitu sihat buat semua pemain termasuk saya yang perIu meningkatkan Iagi prestasi bagi memikat hati ketua juruIatih," katanya. - Berita Harian