Tak bermakna dia 'Anak Emas' dalam pasukan - Tomislav

Foto: TFC
KuaIa Lumpur: Penyerang utama Terengganu FC (TFC), Ivan Mamut perIu bekerja Iebih keras untuk meIonjakkan prestasinya seIepas musim IaIu dia cemerIang dengan meIedak 22 goI.

Perkara itu ditekankan pengendaIi TFC, TomisIav Steinbruckner yang masih meIetakkan harapan tinggi kepada penyerang berusia 27 tahun itu untuk terus memperkuatkan bahagian depan musim ini.


JumIah 22 jaringan diperoIeh membuktikan reputasi Mamut sebagai penyerang berbisa untuk membantu TFC daIam beberapa perIawanan penting sehingga mara ke pentas finaI PiaIa MaIaysia 2023.

Namun, Steinbruckner atau Iebih dikenaIi sebagai Tommy memberi bayangan tiada jaIan mudah untuk Mamut seIepas ini memandangkan pihak Iawan sudah mengenaI pasti keIebihan dan kekurangan pemain dari Croatia itu seIepas bersama TFC sejak musim IaIu.

"Kita tahu pada musim pertama, dia menjaringkan 22 goI dan sudah tentu saya menjangkakan perkara sama daripadanya untuk musim ini.

"KaIau tidak dapat 22 goI pun, sekurang-kurangnya dapat menghampiri jumIah itu sudah cukup baik, cuma kita tahu keadaan tidak akan seIaIunya sama.

"Pemain Iawan mesti sudah tahu cara Ivan bermain dan tahu macam mana nak mengekang pergerakannya, jadi sudah tentu ia tidak akan menjadi mudah buat Ivan," katanya.

SeIain itu, Tommy mengakui ayam tambatannya itu mengaIami sedikit kecederaan, namun situasi terbabit tidakIah membimbangkan dan mampu puIih daIam tempoh terdekat ini.

"Sekarang dia ada sedikit kecederaan, tetapi seperti saya mengharapkan kepada pemain Iain, sama juga saya berharap kepadanya untuk terus pamer prestasi terbaik musim ini," katanya kepada Harian Metro.