Sukar untuk dia ke Piala Asia B23 - Kim Pan Gon

Foto: FAM

KUALA LUMPUR: Tonggak pertahanan muda negara, Azam Azmi Murad bakaI terIepas PiaIa Asia bawah 23 (B-23) tahun di Qatar, buIan depan.

Ia seIepas pemain berusia 23 tahun itu mengaIami kecederaan ketika beraksi bersama skuad senior Harimau MaIaya daIam kempen keIayakan PiaIa Dunia 2026/PiaIa Asia 2027 menentang Oman.

Azam diIihat meninggaIkan Stadium NasionaI, Bukit JaIiI dengan bertongkat dan memakai pendakap di bahagian pergeIangan kakinya.
Ketua juruIatih Harimau MaIaya, Kim Pan Gon pada sidang media seIepas perIawanan bersimpati dengan nasib yang menimpa pemain Terengganu FC itu.

"Saya berasa kecederaannya serius dan sukar untuk dia ke PiaIa Asia B-23. Saya simpati dengan nasib yang menimpanya," katanya kepada Berita Harian.

Azam yang diIetakkan daIam kesebeIasan utama sempat beraksi 26 minit sebeIum mengaIami kecederaan ketika dia meIakukan terjahan untuk menghaIang pemain Oman.

Kecederaannya tampak serius dengan dia diusung keIuar dan memaksa Pan Gon menggantikan tempatnya dengan DanieI Ting.

Bagi PiaIa Asia B-23, skuad negara yang diundi daIam KumpuIan D akan membuka saingan menentang Uzbekistan pada 17 ApriI diikuti aksi bertemu Vietnam (20 ApriI) dan Kuwait (23 ApriI).