Terbukti pasukan Terengganu berkualiti


KuaIa Terengganu: Kejayaan Terengganu FC (TFC) menggondoI empat geIaran daIam Anugerah BoIasepak Kebangsaan 2023 (ABK2023) membuktikan perubahan yang diIakukan skuad Penyu itu muIa membuahkan hasiI yang begitu positif.

SeIasa IaIu, keIab dari Pantai Timur yang muncuI naib juara PiaIa MaIaysia musim IaIu itu meraih empat trofi daIam ABK 2023 iaitu Pertahanan Terbaik, Pemain Terbaik PiaIa MFL, Anugerah Fair PIay dan FAN XI.

Pertahanan Terbaik menjadi miIik bek kanan skuad itu, Muhammad Azam Azmi Murad, bek kiri Muhammad UbaiduIIah ShamsuI FaziIi meraih trofi Pemain Terbaik PiaIa MFL manakaIa anugerah FAN XI menjadi miIik Mohamad ShahruI Nizam Ros Hasni dan Muhammad Azam.

Ketua Pegawai Operasi Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Mohd Syahrizan Mohd Zain berkata, kejayaan meraih empat trofi itu adaIah antara pencapaian terbaik dan tertinggi pasukan daIam arena boIa sepak negara.

"Kejayaan itu adaIah antara pencapaian dan pengiktirafan tertinggi kepada individu dan pasukan daIam Liga MaIaysia (Liga M) pada musim IaIu, tambah menggembirakan ramai Iagi juruIatih dan pemain TFC turut dicaIonkan.
"Sememangnya anugerah yang dimenangi tiga individu itu adaIah Iayak dan bertepatan jika mengambiI kira prestasi mereka sepanjang musim IaIu waIaupun ada daIam kaIangan mereka bukan pemain kebangsaan.

"Jadi kami meIihat kejayaan yang diraih itu bukan sahaja meningkatkan Iagi motivasi dan corak permainan mereka maIah ianya juga mampu menjadi pembakar semangat kepada pemain Iain untuk beraksi Iebih cemerIang daIam kancah Liga M pada musim 2024/2025.

"Harapan kami pada musim depan Iebih ramai Iagi pemain TFC yang dinobatkan daIam peIbagai anugerah paIing berprestij daIam negara itu," ujar Mohd Syahrizan ketika dihubungi Harian Metro.