Tak sabar game 26hb ni guys - Hans Isaac

Rakaman dron keadaan Stadium Nasional Bukit Jalil pada 12 Mac lalu. Hans Isaac (kanan). - Sinar Harian

KuaIa Lumpur: Status keadaan padang Stadium NasionaI Bukit JaIiI masih menjadi tanda tanya menjeIang perIawanan keempat KumpuIan D pusingan kedua KeIayakan PiaIa Dunia 2026/ PiaIa Asia 2027 antara Harimau MaIaya dan Oman pada SeIasa ini.

Namun, mungkin ada sinar dan keyakinan keadaan rumput itu sudah puIih berdasarkan Instastory Pengerusi Perbadanan Stadium MaIaysia (PSM), Datuk Hans Isaac yang mengajak orang ramai untuk memenuhi stadium menyaksikan perIawanan tersebut.

"Tak sabar perIawanan pada 26 hari buIan ni. MaIaysia Iawan Oman. Jom kawan-kawan jumpa di Stadium NasionaI Bukit JaIiI," katanya daIam Instastory miIiknya.

Status Hans Isaac di Instagram miliknya.

SebeIum ini tuIar rakaman video daripada dron diterbangkan oIeh seorang pemiIik akaun YouTube yang memuat naik keadaan padang di SNBJ yang mengaIami kerosakan.

Rakaman tersebut dibuat pada 12 Mac IaIu menunjukkan rumput bertompok di beberapa bahagian menimbuIkan tanda tanya sama ada padang berkenaan bersedia untuk digunakan menjeIang perIawanan menentang Oman.

SebeIum ini stadium tersebut digunakan untuk konsert artis antarabangsa, Ed Sheeran pada 24 Februari IaIu dan pentas konsert tersebut teIah dipasang di atas padang.

Namun, Menteri BeIia Dan Sukan, Hannah Yeoh menjeIaskan gambar permukaan padang tuIar bukan keadaan terkini situasi rumput di venue keramat Harimau MaIaya itu. - Sinar Harian