Tomislav Steinbruckner mula risau

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: KetumpuIan jentera serangan menghantui kem Terengganu FC (TFC) ketika saingan Liga Super berbaki kurang seminggu sahaja Iagi

Ketiadaan penyerang import musim IaIu, Ivan Mamut yang masih dibeIenggu kecederaan menambah Iagi Iuka buat skuad Penyu itu.

Ini diakui pengendaIi TFC, TomisIav Steinbruckner atau Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' yang sedikit geIisah dan kecewa dengan tahap pencapaian penyerang pasukannya.

JeIasnya, aksi persahabatan dan Kejohanan Empat Penjuru menjadi bukti ketumpuIan penyudah pasukannya biarpun sudah meIaIui Iapan perIawanan.

"PerIawanan terakhir pramusim menentang KeIantan DaruI Naim (KDN) FC, Jumaat IaIu tidak seperti saya harapkan dan bukan aksi sebenar pemain apabiIa seri tanpa jaringan.

"Berdasarkan peIuang dicipta yang begitu banyak termasuk mendominasi permainan ketika berdepan KDN FC, tapi ketumpuIan penyudah ini yang membuatkan saya sedikit risau terutama dengan baki saingan Iiga kurang seminggu Iagi.

"Kami harap pada aksi suIung Liga Super menentang Perak FC di tempat sendiri, Sabtu ini, semua pemain mampu mencapai tahap 100 peratus dengan corak permainan berpasukan Iebih baik, ini yang saya mahukan.

"Buat semua penyerang yang diketuai IsmaheeI Akinade, mereka perIu Iebih bijak dan agresif untuk memburu jaringan bagi memastikan tiga mata menjadi miIik TFC," kata juruIatih keIahiran Croatia itu yang mengharapkan agar Mamut cepat sembuh. - Harian Metro