(Video) Pelancong ketawa budak pengemis ini menangis selepas dipaksa makan cili jika mahu diberikan wang

Dalam keadaan yang terdesak dan kesempitan, pasti akan timbul rasa di hati untuk sanggup melakukan apa sahaja demi mencari kelangsungan hidup. Di dalam kesusahan orang itu, ada juga manusia yang mengambil kesempatan ke atas golongan ini. 


Viral di media sosial baru-baru ini video seorang pengemis kanak-kanak perempuan dipaksa makan dua biji cili sekiranya dia mahu diberikan wang. 


Kanak-kanak yang berasal dari Palestin itu akur dan segera memakan dua biji cili yang diberikan pelancong berkenaan sambil dirakam dengan telefon bimbit. 


Pada awalnya, kanak-kanak itu kelihatan tenang dan biasa. Tetapi beberapa saat kemudian wajahnya mula menunjukkan reaksi kepedasan sehingga mengalirkan air mata. 


Saat melihat reaksi kanak-kanak itu, pelancong itu dan rakan-rakannya tergelak kerana merasakan perkara itu melucukan. Sedangkan jauh di sudut hati anak kecil itu langsung tidak mahu melakukannya, tapi apakan daya dia terpaksa kerana memerlukan wang. 


Netizen turut bengang dengan perbuatan manusia yang tidak bertanggungjawab itu yang jelas sekali menganiaya orang susah.


Sumber: YouTube Around The World



Sumber : thereporter.my