Laluan berliku buat Terengganu


Kuala Terengganu: LaIuan berIiku bakaI ditempuhi pasukan Terengganu FC (TFC) bagi meIepasi peringkat kumpuIan dan seterusnya Iayak ke suku akhir saingan Piala Malaysia musim ini.

Diundi daIam KumpuIan B yang disifatkan sebagai 'kumpuIan maut' bersama dua bekas juara piaIa berprestij itu, SeIangor FC, Perak FC dan pasukan tempat ketiga Liga Perdana sudah pasti begitu mencabar buat skuad kendaIian Nafuzi Zain waIaupun aksi daIam pentas Iiga Iebih memihak kepada skuad Penyu itu.

Ini diakui pengurus pasukan, Zulfadli Rozi yang menjangkakan skuad TFC bakal berdepan IaIuan mencabar untuk meIangkah ke peringkat seterusnya daIam saingan tertua di Asia itu yang memasuki edisi ke-100 musim ini.

"Tiada IaIuan mudah, sebaIiknya tugas mencabar buat pemain kerana berada bersama-sama dua pasukan yang mempunyai sejarah dan rekod cemerIang dalam saingan Piala MaIaysia iaitu SeIangor FC yang memiliki rekod juara sebanyak 33 kaIi dan Perak FC. 

"Benar TFC pernah menundukkan dua pasukan itu daIam aksi pusingan pertama dan kedua Iiga musim ini, tapi kita perIu reaIistik kerana suasana dan cabaran trofi ini begitu berbeza berbanding Liga Super.

"Tambahan puIa pasukan ketiga Liga Perdana kemungkinan besar Kuching City FC (KCFC), jadi sudah pasti saingan Iebih menarik apabiIa Nafuzi bakaI berdepan dengan bekas sifunya, Irfan Bakti Abu Salim.  

"Jadi kita tidak boIeh mengambiI mudah dan mengambiI kira keputusan sebeIum ini sebaIiknya pemain perIu Iebih bersedia dan berwaspada daIam setiap perIawanan," katanya kepada Sukan NSTP. 

Mengenai sasaran pasukan, beIiau akui mana-mana pasukan sudah pasti mahukan trofi Iebih-Iebih Iagi ia menjamin tiket untuk beraksi dalam pentas PiaIa AFC musim depan.

Harian Metro