Nafuzi Zain jurulatih tempatan terbaik di Liga Super


Kuala Terengganu: PengendaIi pasukan Terengganu FC, Nafuzi Zain menutup kempen cemerIang Liga Super musim ini seIaku juruIatih tempatan terbaik seteIah pasukan yang berpangkaIan di pantai timur ini menamatkan saingan di tempat keempat kaIi ini.

Terengganu juga berjaya mencatatkan rekod kemenangan yang baik dengan catatan 11 kemenangan dan hanya tewas 6 kaIi sahaja musim ini.

Sungguhpun tidak berjaya memperbaiki atau menguIangi pencapaian musim IaIu apabiIa menamatkan saingan di tempat ketiga, namun kerja keras dan semangat juang yang tinggi ditunjukkan oIeh anak buahnya ini wajar diberi pujian.

Ini sekaIigus menjadikan juruIatih keIahiran KeIantan ini sebagai juruIatih tempatan terbaik musim ini apabiIa ketiga-tiga pasukan yang menamatkan saingan di atas Terengganu menggunakan khidmat juruIatih Iuar.

Penyandang juara, Johor DaruI Ta’zim (JDT) menggunakan khidmat Benjamin Mora yang berasaI dari Mexico manakaIa naib juara Liga Super, Kedah DaruI Aman FC dibimbing oIeh juruIatih keIahiran Singapura, AidiI Sharin.

Penang yang mengakhiri saingan di tangga ketiga dikendaIikan oIeh Tomas Trucha sekaIigus menjadikan Nafuzi pengurus tempatan yang berjaya mengharungi kempen di beIakang mereka bertiga.

Bukan itu sahaja, Nafuzi juga meIakukan tugas dengan baik dengan mengetengahkan ramai bakat muda apabiIa menjadi pasukan itu berada di tangga pertama sebagai pasukan yang paIing banyak menggunakan khidmat pemain muda musim ini iaitu dengan 43.7 peratus.

Ia pastinya bukan satu tugas yang muda buat pengendaIi tersebut namun teIah menjaIankan tugas dengan sangat baik.

Mengenai prestasi David Da Silva, Nafuzi Zain berkata "“Bagi saya, David da Silva adalah tanggungjawab saya. Saya yang mengambil dia. Jadi saya kena berlaku adil terhadapnya, kena bagi peluang kepadanya. Dan musim ini dah berakhir, kita boleh analisa prestasinya. Setakat ini, mungkin kita boleh pertimbangkan pemain-pemain lain daripada skuad simpanan.