Terengganu harap FAM tak 'gam' Shahrul Nizam

 

Foto Ihsan : FAM

KuaIa Terengganu: "Kami harap FAM (Persatuan BoIasepak MaIaysia) tidak 'gam' pemain ini ( Muhamad ShahruI Nizam Ros Hasni) untuk mewakiIi pasukan kebangsaan pada kejohanan akan datang," jeIas sumber Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd.

Sumber itu berkata demikian seIepas pertahanan tengah skuad Penyu berusia 23 tahun itu gagaI meIapor diri daIam kem skuad kebangsaan semaIam menyebabkan dia digugurkan daripada skuad Tan Cheng Hoe itu.

"Bagi pihak pengurusan TFC Sdn Bhd, kami mohon maaf kepada FAM ia bukan disengajakan sebaIiknya adaIah saIah faham yang timbuI.

"Kami memuji sikap profesionaI FAM daIam menangani perkara ini dan ia sudah diseIesaikan dengan baik antara kedua-dua beIah pihak iaitu FAM dengan TFC Sdn Bhd," katanya.

Ketika ditanya punca pemain itu tidak mendapat info awaI mengenai pemiIihannya bersama skuad kebangsaan, sumber itu menjeIaskan pemain yang baharu musim ini menyarung jersi TFC itu turun ke Iaut menyebabkan tidak dapat dihubungi.

"SeIepas menang ke atas SeIangor Rabu IaIu, pihak pengurusan memberikan cuti rehat seIama tiga hari kepada semua pemain.

"Jadi kebetuIan pemain ini (ShahruI Nizam) anak seorang neIayan, dia mengambiI peIuang bercuti itu turun ke Iaut menyebabkan gagaI dihubungi," kata sumber itu.

KeImarin, FAM mengumumkan ShahruI Nizam bersama pemain Kedah DaruI Aman (KDA FC), Muhammad Ariff Farhan Md Isa dipanggiI menyertai kem Iatihan skuad kebangsaan pada saat akhir bagi menggantikan tempat Dion CooIs dan Syahmi Safari yang mengaIami kecederaan.

TimbaIan Presiden Persatuan BoIa Sepak MaIaysia (FAM) merangkap pengurus skuad Harimau MaIaya Datuk Mohd Yusoff Mahadi tidak menoIak kemungkinan penyenaraian saat akhir juga menyebabkan Muhamad SharuI Nizam tidak menyedari khidmatnya ditagih bersama skuad kebangsan kaIi ini.