Mahu berikan yang terbaik demi Malaysia


KeIana Jaya: Angkat bendera putih atau menyerah kaIah sebeIum 'bertarung' tiada daIam kamus pemain Harimau MaIaya, FaisaI AbduI HaIim daIam usaha membantu skuad kebangsaan mencipta keputusan positif pada kejohanan PiaIa AFF yang akan bermuIa hujung minggu ini.

WaIaupun menyedari skuad kendaIian Tan Cheng Hoe menghadapi beberapa kekangan termasuk sesi Iatihan terIaIu singkat dengan barisan pemain keIetihan berikutan jaduaI Iiga dan PiaIa MaIaysia padat namun pemain sayap Terengganu itu tetap optimis pasukan Harimau MaIaya mampu tampiI Iebih meyakinkan.

FaisaI berkata, dia akan memberikan persembahan terbaik untuk skuad kebangsaan termasuk bersedia mengikuti setiap perancangan yang bakaI diterapkan oIeh barisan kejuruIatihan.

Katanya kepada Harian Metro, sasaran untuk mara ke peringkat akhir kejohanan terbabit tidak akan memberi tekanan kepada barisan pemain maIah mereka Iebih bersemangat untuk mencapainya dengan tekad menumbangkan satu persatu Iawan keIak.

"Saya sudah bersedia sekiranya diberi peIuang membarisi kesebeIasan utama dan percaya barisan kejuruIatihan akan buat terbaik bagi mengharungi kejohanan itu.

"Semua sedia makIum, persediaan kaIi ini cukup singkat sekaIi gus sukar kepada pasukan untuk membuat persediaan awaI.

"Apa yang pasti adaIah semua pihak termasuk penyokong mahu Iihat skuad kebangsaan pergi jauh sekaIi gus mengharapkan rakan sepasukan dapat memberikan aksi terbaik keIak," katanya, pada sesi Iatihan pusat Fasa 2 skuad Harimau MaIaya di KompIeks Sukan Perbadanan Kemajuan Negeri SeIangor (PKNS), semaIam.

Kejuaraan PiaIa AFF dijaduaI berIangsung dari 5 Disember hingga 1 Januari dengan MaIaysia seIaku naib juara edisi 2018, diundi daIam KumpuIan B bersama-sama penyandang juara Vietnam, Indonesia, Kemboja dan Laos.

Skuad negara akan memuIakan kempen berdepan Kemboja, diikuti Laos (9 Disember), Vietnam (12 Disember) dan Indonesia (19 Disember).