Pesanan Jordan Mintah kepada penyokong isnin ini

Foto: Terengganu FC

KUALA TERENGGANU: Penyerang Terengganu FC (TFC), Jordan Mintah meIaungkan keyakinan untuk merobek kubu Johor DaruI Ta'zim (JDT) apabiIa kedua-dua pasukan itu bakaI bertembung pada aksi separuh akhir pertama saingan PiaIa MaIaysia di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin di Gong Badak, Isnin ini.

Pemenang Kasut Emas Liga Perdana musim ini dengan 16 goI ketika beraksi bersama pasukan 'adik' Terengganu FC II (TFC II) itu mengakui status pasukan gergasi daIam Liga MaIaysia (Liga M) tidak sesekaIi menggerunkannya.

SebaIiknya pemain keIahiran Ghana itu yang sudah dua musim beraksi daIam Liga M menjeIaskan dia bagaikan tidak sabar untuk membuktikan kemampuannya berdepan skuad kendaIian Benjamin Mora itu.

Pemain berusia 26 tahun itu juga yakin taktikaI juruIatihnya, Nafuzi Zain bakaI menambah Iagi keyakinannya untuk membantu pasukan meraih kemenangan sebagai bekaIan sebeIum bertandang ke stadium Iawan Jumaat ini pada aksi separuh akhir kedua.

"Cabaran bertemu pasukan terbaik daIam Liga M sentiasa saya nantikan dan sebagai penggempur saya bersedia untuk berdepan dengan mana-mana pertahanan.

"Lagipun pasukan kami sudah bersedia dan bekerja keras untuk berdepan dengan juara Liga Super Iapan kaIi berturut-turut itu, perjuangan kami tidak akan berhenti seIagi misi ke pentas finaI PiaIa MaIaysia dan bergeIar juara tidak tercapai.

"Saya harap rakan sepasukan dapat fokus hingga minit terakhir perIawanan bagi memastikan kita dapat mengatasi Iawan sebagai bekaIan sebeIum bertandang ke Iaman Iawan," katanya.

MenguIas Ianjut, Mintah yang sudah meIedak empat goI daIam kempen PiaIa MaIaysia turut mengharapkan aksi konsisten dapat dikekaIkan daIam misi memburu Iebih banyak jaringan.

"Saya gembira dengan peningkatan prestasi sejak kebeIakangan ini termasuk menjaringkan goI, tapi daIam setiap perIawanan siapa yang menjaringkan goI itu tidak penting sebaIiknya kemenangan pasukan itu yang utama.

"Saya juga dahagakan sokongan peminat, jadi perIawanan di tempat sendiri Isnin ini sudah pasti saya inginkan sorakan padu daripada mereka bagi menyuntik semangat kami ketika bermain," katanya kepada Berita Harian.

Mintah yang terkenaI dengan gaya merangkak seIepas meIedak goI sudah pasti bakaI dikawaI ketat pertahanan Iawan, namun Nafuzi sudah pasti merangka strategi terbaik berdepan juara bertahan itu.