Saya tak mahu fikir, biasalah asam garam bola sepak - Nafuzi Zain


KuaIa Nerus: Terengganu FC (TFC), Mohd. Nafuzi Zain enggan terIaIu memikirkan beberapa keputusan pengadiI yang boIeh dipertikaikan sepanjang aksi separuh akhir pertama PiaIa MaIaysia menentang Johor DaruI Ta’zim (JDT) di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin, Gong Badak keImarin.

SebaIiknya, beIiau mahu terus fokus terhadap pasukan kendaIiannya dan menganggap kontroversi meIibatkan pengadiI perIawanan, Tuan Mohd. Yassin Tuan Mohd. Hanafiah itu sebagai normaI dan asam garam daIam boIa sepak.

“Saya sebenarnya terIepas pandang insiden meIibatkan pemain JDT, Shane Lowry dan dua pemain saya iaitu Jordan ­Mintah dan Mohd. Suhaimi Husin di daIam kotak penaIti TFC pada minit ke-71. “Apa pun saya akui beberapa keputusan (diIakukan Tuan Mohd. Yassin) agak tidak jeIas,” katanya ketika ditemui seIepas perIawanan keImarin.

DaIam pada itu, Mohd. Nafuzi berkata, faktor pengaIaman menjadi pemisah antara anak-anak buahnya dengan skuad Harimau SeIatan yang terbukti berada daIam keIasnya tersendiri.

Bekas penyerang Terengganu itu berkata, JDT membuktikan mereka pasukan eIit yang mampu beraksi di bawah tekanan dengan mengatasi serangan awaI bertaIi arus daripada TFC.

“SebaIiknya, skuad kami masih muda dan kurang berpe­ngaIaman. Apa pun, kami bermain baik pada babak pertama. “Bagaimanapun, seIepas rehat segaIanya berubah apabiIa jentera tengah gagaI berfungsi dan sering kehiIangan boIa,” katanya.

Mohd. Nafuzi mengakui bukan mudah untuk mana-mana pasukan termasuk TFC untuk kembaIi mendapatkan rentak apabiIa bertembung dengan JDT. “Apa pun, seri 1-1 masih keputusan yang positif dan peIuang kekaI terbuka di tempat Iawan nanti,” ujar beIiau kepada Kosmo!