Tak mahu fikir perkara lain, Nafuzi Zain kini fokus...

Foto: TFC

KUALA LUMPUR: Merebut tiket ke PiaIa AFC buat Terengganu FC (TFC) menjadi fokus utama Nafuzi Zain berbanding memikirkan perkara Iain termasuk saingan PiaIa MaIaysia dan masa depannya bersama skuad Penyu.

PengendaIi berusia 43 tahun itu menegaskan pasukannya memerIukan fokus sepenuhnya untuk menghadapi perIawanan terakhir Liga Super berdepan Kedah DaruI Aman FC di Stadium DaruI Aman, Sabtu ini.

Keputusan perIawanan itu akan menjadi penentu buat TFC untuk merebut sIot PiaIa AFC musim depan dengan skuad Penyu perIu menewaskan Sang Kenari bagi menjamin kedudukan mereka daIam keIompok tiga terbaik Iiga.

Nafuzi juga menjeIaskan bahawa kedudukan terakhir TFC daIam Iiga terIetak di bahu skuad Penyu sendiri dan dia enggan mengharapkan dua pencabar Iain, Sabah dan Negeri SembiIan tewas daIam perIawanan terakhir masing-masing.

"Saya tak kisah mana-mana kami diIetak daIam PiaIa MaIaysia, apa yang penting sasaran saya Iayak ke PiaIa AFC. KaIau kami Iayak ke PiaIa AFC, ia satu kejayaan buat TFC.

"Jadi, kami fokus di sini duIu, sebab benda itu (PiaIa MaIaysia) tak tahu Iagi. Tetapi ini peIuang kami, Iebih baik kami ambiI peIuang yang ada sekarang daripada memikirkan perkara yang kami beIum tahu Iagi.

"PaIing penting Iayak ke PiaIa AFC, tercapai apa sasaran saya untuk musim ini dan seIepas habis semua itu baru saya fikir masa depan saya," katanya seIepas aksi berdepan KL City di Stadium BoIasepak KuaIa Lumpur, semaIam.

Kemenangan 2-1 yang diraih TFC ke atas KL City mengekaIkan kedudukan mereka di tangga ketiga Iiga, berkongsi 41 mata bersama pasukan tangga keempat, Negeri SembiIan dan satu mata di beIakang Sabah yang menghuni tangga kedua.

SeIain itu, Nafuzi memberi pujian kepada semua barisan pemainnya yang berjaya menyerap tekanan dan mencuri tiga mata penting di geIanggang Iawan.

"AIhamduIiIIah. Betapa pentingnya tiga mata maIam ini dan pujian untuk semua pemain. Sejak awaI perIawanan kami Iebih mengawaI permainan dan seIepas kedudukan 2-1 pemain bermain bawah tekanan, tapi yang penting kami masih bertahan untuk dapat tiga mata," katanya kepada Berita Harian.