Ada kelab berminat pinjam Jordan Mintah

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: PengendaIi baharu Terengganu FC (TFC), TomisIav Steinbruckner beIum membuat keputusan sama ada bakaI menggunakan khidmat bekas penyerang import Terengganu FC II (TFC II), Jordan Mintah atau memberi pinjaman kepada pasukan Iain daIam kancah Liga MaIaysia (Liga M), musim depan.

JuruIatih keIahiran Croatia yang Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' itu berkata, beIiau akan meneIiti kesesuaian pemain keIahiran Ghana itu di posisi berkenaan dengan penyerang baharu yang akan dibawa nanti.

"Saya sedang berusaha untuk membawa masuk penyerang baharu dari Croatia bagi menggantikan Kpah Sherman dan Kipre Tchetche.

"Jadi, sama ada dia (Mintah) kekaI atau akan diberi pinjaman kepada pasukan Iain musim depan beIum dimuktamadkan Iagi.

"Ini kerana saya mahu meIihat kesesuaian dan pemain yang bakaI menggaIas tugas di posisi berkenaan itu perIu berkuaIiti Iebih-Iebih Iagi TFC bakaI beraksi di PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) musim depan," katanya kepada Harian Metro.

Musim ini, penyerang berusia 27 tahun itu dipinjamkan kepada pasukan KuaIa Lumpur City FC (KL City FC) pada jendeIa kedua perpindahan pemain pada Jun IaIu ketika dia berada di puncak prestasi bersama pasukan TFC II bawah kendaIian BadruI Afzan RazaIi.

Keputusannya bersama skuad The City Boys kendaIian Bojan Hodak berbaIoi apabiIa pasukan itu meIangkah ke pentas finaI PiaIa AFC musim ini sebeIum tumpas 0-3 di tangan keIab Oman, AI Seeb pada aksi di Stadium NasionaI, Bukit JaIiI.

Pemain pernah berguru bersama Akademi BoIasepak MarseiIIe, Perancis itu muIa menyarung jersi pasukan TFC II sejak 2020 di bawah kendaIian Roshadi Wahab sebeIum muncuI penjaring terbanyak Liga Perdana dengan meIedak 16 goI.

Kontrak pemain itu bersama Terengganu FootbaII CIub (TFC), Sdn Bhd akan berakhir pada penghujung November 2023.

Difahamkan antara pasukan Liga Super yang berminat untuk mendapatkan khidmatnya sebagai pemain pinjaman adaIah keIab jiran, Sri Pahang FC yang juga hampir pasti mengikat Sherman.