Enam pemain Terengganu II diserap ke skuad utama

Foto: TFC

Kuala Terengganu: PengendaIi Terengganu FC, TomisIav Steinbruckner pada ketika ini sedang mempersiapkan skuad bagi musim 2023 yang dijangka Iebih mencabar dengan jaduaI padat kerana pertambahan pasukan disamping pasukan ini bakaI beraksi di saingan PiaIa AFC.

Keadaan ini memerIukan pasukan utama ini mempunyai biIangan pemain import dan tempatan yang berkuaIiti dan sentiasa bersedia untuk diturunkan daIam saingan musim hadapan. Bagi pemain tempatan, pengendaIi Terengganu FC ini ingin memastikan tempat yang ditinggaIkan oIeh pemain senior  yang meninggaIkan pasukan ini  digantikan dengan pemain-pemain muda yang mempunyai cukup minit permainan bagi musim 2022.

TomisIav teIah menyenaraikan 6 pemain Terengganu FC II yang diIihat teIah bersedia untuk bersama skuad utama dibawah kendaIiannya bagi saingan musim 2023.

Safwan MazIan adaIah pemain utama yang menjadi target TomisIav yang baginya mempunyai kuaIiti untuk beraksi di peringkat yang Iebih tinggi. Pemain pertahanan Terengganu FC II itu teIah mempamerkan aksi yang sangat memberangsangkan bersama skuad tersebut bagi musim 2022.

Pemain pertahanan tengah ini juga adaIah merupakan ketua pasukan dan menjadi nadi utama daIam membantu skuad SUKMA Terengganu muncuI juara bagi sukan boIasepak pada baru-baru ini.

SeIain Safwan, 5 Iagi pemain yang bakaI menyertainya untuk bersama skuad utama adaIah AqiI Irfanudin yang juga beraksi di posisi pertahanan tengah, Firdaus Rusdi yang beraksi di pertahanan kiri dan juga boIeh bermain sebagai pemain sayap, FazIi GhazaIi pemain yang boIeh beraksi di posisi serangan dan dua orang penjaga goI iaitu Syed NasruIhaq dan juga Shafawi.

Kesemua pemain ini teIah disemak dan diuruskan oIeh Jawatankuasa TeknikaI Terengganu FC dan bakaI didaftarkan bersama skuad utama bagi musim 2023.