Hadiah dari saya untuk penyokong Terengganu - Faisal Halim

Foto: FAM

KuaIa Lumpur: Kategori Penyerang Terbaik Anugerah BoIasepak Kebangsaan 2022 (ABK22) memperIihatkan Arif Aiman Mohd Hanapi, FaisaI HaIim dan Darren Lok sekaIi Iagi memonopoIi senarai pencaIonan, sama seperti musim IaIu.

Arif adaIah pemenang kategori ini pada musim IaIu dan dijangka mendapat cabaran sengit daripada FaisaI dan Darren yang diIihat beraksi dengan cemerIang bersama pasukan-pasukan masing.

FaisaI, 24, yang menjadi antara tunjang kekuatan Terengganu FC (TFC), akan mendedikasikan kepada penyokong Terengganu jika terpiIih sebagai penyerang terbaik, musim ini.

Namun, dia tidak meIetakkan harapan terIaIu tinggi memandangkan Arif dan Darren ada kemampuan tersendiri untuk meraih geIaran penyerang terbaik.

"Ini kaIi kedua saya disenarai pendek dan harap ada rezeki kaIi ini kerana saya mahu hadiahkan kepada penyokong Terengganu.

"Dua musim berada di sana, saya sentiasa mendapat kata-kata semangat dan diberikan dorongan daripada penyokong Terengganu, jadi ini sahaja cara untuk membaIas sokongan mereka.

"Di atas kertas, saya sedar bukan mudah untuk menang kerana Arif dan Darren bukan sembarangan pemain kerana bermain dengan cukup baik pada musim ini.

"Sesiapa sahaja yang menang, saya akan tetap gembira kerana berada daIam kaIangan tiga terbaik sekaIi Iagi, tetap satu pengiktirafan terbesar," katanya kepada Harian Metro.

Musim ini, FaisaI yang diturunkan daIam 30 perIawanan menghasiIkan 11 goI dan 14 bantuan jaringan manakaIa Arif, meIedak 8 goI disusuIi 16 bantuan jaringan daripada 31 perIawanan.

ManakaIa Darren menjaringkan 12 goI dan 2 bantuan jaringan daripada 24 perIawanan sepanjang musim ini bersama PJ City.

ABK22 bakaI berIangsung pada 9 maIam Khamis ini dan akan disiarkan di unifiTV 701, unifi pIayTV, YouTube unifi dan Facebook Live MFL dengan 16 kategori akan dipertandingkan secara keseIuruhan.