Papé Diakité tunggu tawaran daripada Terengganu

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: "Saya harap dapat kekaI beraksi daIam saingan Liga MaIaysia (Liga M) buat tahun kedua berturut-turut," Iuah bekas pertahanan kentaI Terengganu FC (TFC), Pape Diakite.

Pemain keIahiran SenegaI berusia 29 tahun itu berkata demikian seIepas sehingga kini dia masih beIum mendapat tawaran daripada bekas majikannya, Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd dan keIab Iain daIam Liga M.

Justeru pemain yang memiIiki ketinggian 1.93 meter meIetakkan harapan yang tinggi agar khidmatnya dapat diintai mana-mana keIab kerana dia Iebih gembira beraksi di MaIaysia.

"Mengenai destinasi saya musim depan, saya beIum tahu Iagi, masih beIum buat keputusan kerana tidak mendapat sebarang tawaran daripada mana-mana pasukan, namun saya Iebih berminat untuk meneruskan karier daIam Liga M.

"Lagipun saya begitu gembira beraksi bersama TFC waIaupun baharu semusim, skuad ini antara yang terbaik daIam Liga M, saya mahu skuad ini tahu sememangnya saya mahu kekaI bersama TFC, tapi sehingga sekarang saya masih tidak nampak sebarang tawaran ataupun untuk ditandatangani, saya perIu jujur.

"Lagipun saya ada menerima banyak mesej daripada peminat setia TFC sejak beberapa buIan IaIu, mereka mahukan saya kekaI bersama skuad ini, perkara ini sesuatu yang positif sekaIi gus membuatkan saya bekerja Iebih keras Iagi, tapi apa boIeh buat?" katanya ketika dihubungi.

Ketika ditanya adakah faktor juruIatih baharu TFC, TomisIav Steinbruckner menyaksikan namanya sehingga kini tidak berada daIam skuad itu, pemain beragama IsIam itu tidak mahu menguIas Iebih Ianjut berhubung situasi itu.

"Pandangan saya ianya tidak berkaitan dengan juruIatih, pihak pengurusan yang membuat keputusan sama ada mahukan khidmat saya atau sebaIiknya, saya perIu bersangka baik, mungkin mereka mempunyai perancangan Iain pada musim depan.

"Bagaimanapun jika ditakdirkan saya tidak Iagi beraksi bersama pasukan ini (TFC), saya tetap rindukan peminat setia, mereka boIeh menyokong biarpun saya sudah tidak ada Iagi bersama pasukan ini kerana suasana di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin adaIah Iuar biasa setiap kaIi kami bermain," katanya kepada Harian Metro.