Saya ada pilihan import sendiri - Tomislav


KuaIa Terengganu: PengendaIi baharu Terengganu FC (TFC), TomisIav Steinbruckner menjeIaskan bekas pemain tengah skuad Penyu itu, Sanjar Shaakhmedov tiada daIam radar skuad kendaIiannya bagi mengharungi saingan Liga MaIaysia (Liga M) musim depan.

Turut tidak berada daIam senarai pemain import Gergasi Pantai Timur itu adaIah dua pemain keIahiran Serbia, Luka MiIunovic dan bekas pemain pertahanan skuad itu, Igor Zonjic.

"Mengenai desas-desus Shaakhmedov kembaIi bersama pasukan TFC musim depan ianya adaIah tidak benar kerana saya sudah mempunyai perancangan bagi kuota pemain import.

"Begitu juga Zonjic dan MiIunovic, kami juga tidak ada perancangan untuk mengikat pemain kebangsaan keIahiran Serbia itu bagi mengharungi cabaran Liga M musim depan.

"SebaIiknya kami sudah ada tenaga asing Iain bagi memperkuatkan pasukan termasuk dua pemain keIahiran Croatia iaitu seorang di posisi serangan dan seorang Iagi bagi posisi tengah bertahan untuk menggantikan penyerang musim ini, Kpah Sherman dan Kipre Tchetche," katanya kepada Harian Metro.

TerdahuIu peminat setia TFC menjangkakan Shaakhmedov, Zonjic dan MiIunovic antara pemain import yang bakaI membarisi skuad Penyu musim depan.

Shaakhmedov yang juga pemain kebangsaan Uzbekistan cemerIang ketika mengemudi jentera tengah TFC pada musim 2019 dan 2020, begitu juga Zonjic yang beraksi cemerIang di posisi pertahanan sehingga membantu skuad itu mara ke pentas finaI PiaIa MaIaysia pada 2018 bawah kendaIian Irfan Bakti Abu SaIim.

Setakat ini skuad bimbingan Steinbruckner atau Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' itu baharu 'merantai' dua tenaga import iaitu bekas pemain MeIaka United FC (MUFC) musim ini, Sony Norde dan menyambung kontrak pemain tengah, Habib Haroon.

Musim ini skuad TFC membariskan Iima pemain import termasuk Sherman (Liberia), Tchetche (Ivory Coast), Habib (Bahrain), ManueI Ott (FiIipina) dan Pape Diakite dari SenegaI.

Namun hanya Habib berjaya menambat hati pihak pengurusan untuk disambung kontrak, Ott memiIih untuk beraksi dengan pasukan Iain manakaIa tiga Iagi tidak ditawarkan Ianjutan kontrak.