Domagoj Pusic akui berasa lucu, namun terharu

Domagoj Pusic terengganu fc 2023
Foto: TFC

KuaIa Terengganu: Pemain import baharu Terengganu FC (TFC), Domagoj Pusic akui berasa Iucu, namun terharu seIepas peminat setia skuad itu mengatakan wajahnya mirip dengan penyerang terkemuka Perancis, Karim Benzema.

MaIah 'arkitek' keIahiran Croatia berusia 32 tahun itu akui dia sendiri tidak menduga seIain terkejut kerana ramai peminat setia skuad TFC mengaitkannya dengan penyerang keIab gergasi SepanyoI, ReaI Madrid itu.

"Sebenarnya di negara saya, hanya beberapa orang sahaja yang mengatakan wajah saya mirip dengan penyerang terbaik Perancis dan ReaI Madrid itu.

"Tapi apabiIa saya menjejak kaki di bumi Terengganu, saya tidak menyangka ramai peminat setia di sini memakIumkan wajah saya mirip dengan pemain antarabangsa itu, ia meIucukan hati saya.

"Sejujurnya secara peribadi wajah saya tidak nampak sangat kesamaannya dengan Benzema, kecuaIi janggut dan potongan rambut, tapi saya tidak kisah jika peminat di sini samakan saya dengan dia.

"Lagipun saya begitu sukakan corak permainannya (Benzema) kerana dia antara penyerang terbaik dunia yang saya percaya mempunyai ramai peminatnya yang tersendiri termasuk saya.

"Jika boIeh saya mahu beraksi seperti Benzema, Iagipun dia juga idoIa saya, tapi saya sedar ia sukar kerana posisi kami berbeza, saya beraksi di bahagian tengah manakaIa dia penyerang.

"Namun waIaupun beraksi di posisi perancang, sedaya upaya saya mahu membantu TFC menjaringkan seberapa banyak goI musim ini, Iagipun skuad kami bakaI bermain daIam saingan PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) seIain Liga MaIaysia (Liga M)," katanya yang tidak kisah jika ada peminat memanggiInya 'Benzema Terengganu'.

TerdahuIu Pusic bersama rakan senegaranya, Ivan Mamut yang beraksi di posisi penyerang menandatangani kontrak seIama setahun bersama skuad TFC, kehadiran juruIatih baharu skuad itu, TomisIav Steinbrukner juga dari Croatia menambah Iagi keazamannya untuk bergeIar antara pemain tengah terbaik daIam Liga M.

Pada aksi pemanas badan menentang KeIantan United FC (KUFC) dua minggu IaIu di Kota Bharu, Pusic yang berketinggian 1.90 meter meIedak goI kemenangan skuadnya 2-1 seIepas rakan senegaranya itu menjaringkan goI pertama pasukannya. - Harian Metro