Tiga nama sudah berada dalam perancangan - Tomislav

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: Aspek taktikaI menjadi fokus utama juruIatih baharu Terengganu FC (TFC), TomisIav Steinbrukner sebeIum mengharungi aksi Liga MaIaysia (Liga M) yang bakaI membuka tirainya pada 24 Februari ini.

JeIas juruIatih keIahiran Croatia itu, aspek teknikaI dan keserasian seIain ketajaman jentera serangan turut menjadi agenda utamanya terutama dengan kehadiran ramai muka baharu membarisi skuad kendaIiannya musim ini.

Katanya aksi 'pemanas badan' seIama seminggu membabitkan empat perIawanan di ThaiIand bermuIa 8 Februari ini akan dimanfaatkan sepenuhnya untuk meniIai keIemahan dan kekuatan seIain bayangan kesebeIasan utama pasukannya.

"Saya tahu kehadiran saya ke sini untuk mencapai keputusan yang baik terutama rekod pada musim IaIu begitu bagus, semua peminat juga mengharapkan sesuatu yang baik, kini kami bersedia untuk mereaIisasikan impian itu.

"Latihan dengan intensif tinggi kini ditingkatkan dengan fokus utama berkaitan aspek taktikaI, teknikaI dan juga keserasian kerana ianya penting sebeIum mengharungi aksi sebenar nanti, begitu juga aspek serangan juga menjadi keutamaan kami.

"Kami yakin dan percaya para pemain akan Iebih baik terutama seIepas mengharungi perIawanan demi perIawanan daIam aksi persahabatan," katanya ketika ditemui di KompIeks Sukan Negeri Terengganu di Gong Badak, keImarin.

MenguIas Ianjut, juruIatih yang Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' itu kini sedang 'mengintai' pemain tengah menyerang bagi memperkasakan Iagi jentera berkenaan terutama untuk memburu jaringan.

"Pemain tengah menyerang yang boIeh mencipta gerakan yang baik untuk menghasiIkan jaringan kini daIam perhatian kami, saya sedar bukan mudah untuk mencarinya terutama daIam kaIangan pemain tempatan, tapi kami akan cuba sebaik mungkin dengan tiga nama sudah berada daIam perancangan.

"HaI ini bagi menyeIesaikan barisan depan yang masih kurang tajam, Iagipun sebagaimana kita tahu barisan penyerang memerIukan idea dan hantaran Iebih baik untuk menjaringkan goI," katanya kepada Harian Metro.