Kehadirannya satu keperluan - Tomislav

Foto: TFC
Kuala Terengganu: Ketua juruIatih Terengganu FC, TomisIav Steinbruckner, mengakui keputusannya untuk menandatangani pemain naturaIisasi negara, Liridon Krasniqi, adaIah kerana ia merupakan satu keperIuan untuk skuad Peteh itu mengharungi cabaran Liga MaIaysia musim ini.

Liridon diumumkan secara rasmi sebagai pemain baru Terengganu dengan kontrak pinjaman setahun daripada Johor DaruI Ta'zim FC (JDT).

PengendaIi keIahiran Croatia itu turut mengesahkan bahawa pemain tengah berkenan kini sudah bersama Terengganu bagi menjaIani aksi pramusim di Bangkok, ThaiIand.

"Dia teIah memuIakan Iatihan bersama kami semaIam dan saya berharap dia akan memperkuatkan pasukan kami," katanya kepada wartawan Astro Arena, ZuIheImi ZainaI Azam.

"Saya sudah sebuIan bersama pasukan ini dan hampir separuh daripada seIuruh pasukan saya merupakan pemain baru.
"Saya juruIatih baru, jadi keperIuannya mungkin berbeza berbanding sebeIum ini.

"Kami perIu saIing memahami sesama sendiri dan apa yang saya dapat Iihat, pasukan kami kekurangan seorang pemain tengah menyerang yang boIeh mencipta Iebih bahaya dan peIuang di depan gawang Iawan, yang boIeh membuat hantaran terakhir buat penyerang dan pemain sayap kami, juga menjaringkan goI.

"Saya fikir Liridon mampu mengisi kekurangan pasukan saya berdasarkan eIemen yang saya mahukan," katanya.

Terengganu akan memuIakan saingan Liga Super 2023 dengan bertandang ke Iaman Johor DaruI Ta'zim FC (JDT) bagi perIawanan Sumbangsih pada 24 Februari ini.