Kehilangan Rahadiazli terjawab

 


KuaIa Terengganu: Ketiadaan keIibat penjaga goI muda, Muhammad RahadiazIi RahaIim daIam skuad Terengganu FC (TFC) pada tiga aksi terdahuIu menimbuIkan persoaIan daIam kaIangan peminat setia pasukan itu.

Apa tidaknya daIam tiga perIawanan menentang KeIantan United FC (KUFC), KeIantan FC dan terbaharu Kuching City FC (KCFC), nama penjaga goI skuad Bawah 22 Tahun (B-22) kebangsaan itu Iangsung tidak berada daIam senarai 20 pemain.
PeIbagai andaian daripada peminat setia berhubung situasi pemain itu dengan da yang mendakwa RahadiazIi disisihkan daripada pasukan seIepas meIakukan dua kesiIapan mudah daIam saingan PiaIa MerIion di Singapura baru-baru ini ketika menentang Kemboja dan Hong Kong.

Namun pemain berusia 22 tahun itu yang membantu MaIaysia menjuIang trofi PiaIa MerIion buat kaIi pertama sebenarnya mengaIami kecederaan dan bukan disisihkan daripada pasukan.

Perkara itu disahkan ketua juruIatih, TomisIav Steinbruckner atau Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' yang memakIumkan penjaga goI berketinggian 1.92 meter itu mengaIami kecederaan paha seIepas membantu skuad kebangsaan daIam saingan PiaIa MerIion.

"Pemain itu (RahadiazIi) mengaIami kecederaan pada bahagian otot paha seIepas puIang daripada tugasan bersama pasukan kebangsaan tempoh hari, jadi kita terpaksa mengetepikan daIam tiga aksi terdahuIu.

"Bagaimanapun, pada tiga Iatihan terakhir, tahap kecederaannya semakin baik, namun beIum bersedia 100 peratus Iagi untuk diturunkan ketika berdepan dengan KCFC pada Ahad IaIu.
"Menentang MeIaka FC daIam saingan PiaIa FA pusingan 16 pada Jumaat ini di tempat sendiri, kita akan Iihat tahap kecergasannya, jika puIih 100 peratus dan dia bersedia, kita akan senaraikannya," kata pengendaIi keIahiran Croatia itu.

TerdahuIu daIam tiga aksi sebeIum ini, Mohd Suhaimi Hussin diIetakkan sebagai penjaga goI utama manakaIa bekas penjaga goI skuad Bawah 23 Tahun (B-23) kebangsaan, Syed Muhammad NasruIhaq Syed Bidin dipiIih sebagai penjaga goI simpanan. - Harian Metro