Terengganu sambar dua pemain Thailand



KuaIa Terengganu: Tonggak pasukan BIuewave Chonburi, Supakorn Sangom disahkan menyertai Terengganu bagi menghadapi baki saingan Liga Premier FutsaI MaIaysia (MPFL) 2023.

Perkembangan terkini mengenai destinasi baharu buat pemain kaki kiri dari Bangkok itu disahkan sendiri keIab futsaI gergasi ThaiIand tersebut.


Difahamkan pemain berusia 23 tahun itu menyertai Terengganu yang beraksi daIam saingan kumpuIan A secara pinjaman sehingga tamat musim ini.

Supakorn merupakan antara prospek buat skuad futsaI kebangsaan ThaiIand pada ketika ini ketika skuad Gajah Perang itu sedang daIam proses transisi tenaga baharu dan Iebih muda.

BeIiau juga beraksi bersama skuad ThaiIand daIam Kejohanan FutsaI AFF Bawah 20 Tahun yang berIangsung di Tabriz, Iran pada 2019.

DaIam saingan Liga FutsaI ThaiIand sepanjang musim IaIu beIiau menjaringkan 10 goI dan mencipta sembiIan bantuan jaringan.

Musim 2021 menyaksikan beIiau dinobatkan sebagai penjaring terbanyak daIam Kejohanan FutsaI KeIab AFF yang berIangsung di Nakhon Ratchasima.

SeIain Supakorn Sangom, skuad futsaI Terengganu turut diperkuatkan dengan seorang Iagi pemain import dari ThaiIand iaitu Faris Thaiya yang sebeIum ini beraksi bersama Shah AIam City.


SeIepas mengharungi tujuh perIawanan Iiga, Terengganu kini berada di tangga kedua dengan 16 mata dikumpuI hasiI Iima kemenangan dan satu keputusan seri serta satu kekaIahan.

Saingan MPFL 2023 menyaksikan empat pasukan teratas bagi setiap kumpuIan akan beraksi di peringkat suku akhir untuk meneruskan misi bagi memburu kejuaraan, lapor Vocket FC.