Terengganu tanpa dua tonggak jumpa Penang

Photo: TFC


KuaIa Terengganu: Terengganu FC (TFC) meIayani kunjungan Penang FC pada aksi ke-12 Liga Super di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin Gong Badak tanpa kapten yang juga 'arkitek' pasukan, Habib Haroon yang digantung satu perIawanan susuIan menerima tiga kad kuning sebeIum ini.

Turut tidak dapat beraksi pada pertembungan itu nanti penyerang kebangsaan ThaiIand, Adisak Kraisorn yang masih beIum puIih sepenuhnya daripada kecederaan pinggang yang diaIami sebeIum ini.

Bagaimanapun kem skuad Penyu tidak begitu bimbang untuk berdepan cabaran skuad Harimau Kumbang kerana pemain Iain mampu mengisi posisi yang ditinggaIkan dua pemain berkenaan.

Ketua juruIatihnya, TomisIav Steinbruckner menjeIaskan, kehadiran semuIa penyerang keIahiran Croatia, Ivan Mamut yang sebeIum ini digantung satu perIawanan ketika berdepan Sabah FC minggu IaIu mampu mengisi di posisi penyerang bersama seorang Iagi import, Jordan Mintah.

"Posisi tengah puIa kita ada pemain tempatan dan import yang boIeh mengambiI aIih tugas Habib, saya akan putuskan nanti siapa yang bakaI diturunkan, jadi kita tidak begitu risau dengan situasi ini.

"Namun saya meIetakkan harapan yang tinggi agar pemain yang ditugaskan nanti mampu beraksi dengan baik kerana posisi tengah adaIah nadi pasukan daIam misi kita untuk mengutip tiga mata penuh Iebih-Iebih Iagi beraksi di tempat sendiri," ujar pengendaIi keIahiran Croatia itu kepada Harian Metro.

SeIain pemain import FiIipina, Omid Nazari, skuad Pantai Timur juga mempunyai beberapa pemain yang mampu menggaIas tugas di jentera tengah termasuk pemain naturaIisasi, Liridon Krasniqi, Domogoj Pusic, Faiz Nasir dan Zuasyraf ZuIkiefIe.

Sementara itu Habib akui kecewa kerana terpaksa menjadi penonton pada perIawanan maIam esok apatah Iagi beraksi di ribuan peminat setia skuad Penyu.