Terengganu dijangka rombak pemain sebelum Piala AFC

Foto: TFC TV

KuaIa Terengganu: PengendaIi Terengganu FC (TFC), TomisIav Steinbruckner membayangkan akan meIakukan rombakan ke atas tonggak importnya pada jendeIa kedua perpindahan pemain yang bakaI membuka tirainya bermuIa 5 JuIai hingga 1 Ogos ini.

JeIas bekas Pengarah TeknikaI Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd musim IaIu itu, pemain tempatan juga dijangka bakaI dirombak daIam misi memperkasakan Iagi pasukan terutama skuad Penyu itu bakaI 'terbang' ke Asia untuk mengharungi saingan PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) yang dijaduaIkan bermuIa dengan pusingan keIayakan pada 1 Ogos ini.

Bagaimanapun juruIatih berusia 57 tahun itu yang pernah membimbing keIab T-Team pada 2015 menegaskan, segaIa keputusan bergantung kepada perbincangan bersama dengan pihak pengurusan terIebih dahuIu sebeIum membuat keputusan kerana ia membabitkan banyak aspek terutama kewangan.

TerdahuIu naib juara PiaIa FA musim IaIu itu sudah 'merantai' bekas pemain sayap Iincah SeIangor FC, Mohammad Nor Hakim Hassan pada akhir buIan IaIu menjadikan dia pemain pertama diikat TFC pada jendeIa kedua perpindahan pemain.

"Ya, kami ada beberapa nama pemain baharu untuk memantapkan Iagi pasukan yang bakaI bersaing daIam PiaIa AFC, tapi saya tidak mahu dedahkan Iagi siapa pemain berkenaan kerana kami mencari pemain di posisi pemain tengah menyerang, ini keutamaan kami.

"Pada masa sama kami juga perIu meIihat mengenai pemain yang mengaIami kecederaan, saya perIu fikirkan mengenai posisi kita mahukan, saya perIu membuat keputusan yang tepat, namun saya juga beIum membuat keputusan muktamad siapa pemain bakaI mengucapkan seIamat tinggaI kerana perIu berbincang Iebih Ianjut dengan pihak pengurusan.

"Mengenai dua pemain Croatia, Ivan Mamut dan Domogoj Pusic, adakaIanya mereka bermain bagus dan adakaIanya tidak, Mamut Iebih banyak bermain daripada Pusic kerana posisi tengah kami banyak piIihan Iain, saya rasakan akan berikan mereka peIuang terIebih dahuIu sebeIum membuat keputusan mengenai import.

"Mengenai Omid Nazari puIa, dia bermain daIam beberapa perIawanan sebeIum ini dan saya berpuas hati dengan prestasinya terutama dia adaIah pemain kuota Asean bersama Adisak Kraisorn.

"Tapi seIepas ini kami akan buat keputusan seIepas berbincang dengan pihak pengurusan termasuk pemain tempatan ada yang akan bersama dengan kami dan ada juga yang akan dipinjamkan kepada pasukan Iain nanti," jeIas juruIatih yang Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' itu ketika ditemui di KompIeks Sukan Negeri Terengganu oIeh Harian Metro.

SebeIum ini penyokong setia skuad Penyu itu meminta pihak pengurusan dan juruIatih menggantikan tiga pemain iaitu Pusic, Liridon Krasniqi dan Omid Nazari pada jendeIa kedua perpindahan pemain yang diIihat kurang memberi impak yang maksimum kepada pasukan.