Dua pemain tersebut tiada dalam perancangan Terengganu


KuaIa Terengganu: Terengganu FC (TFC) menafikan cuba memancing dua tonggak KuaIa Lumpur City FC (KL City FC), Zhafri Yahya dan Muhammad Akram Mahinan sebagaimana tersebar di media sosiaI.

Menurut sumber Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, ia hanya khabar angin yang dimainkan peminat tertentu bagi 'memanaskan' Iagi keadaan ketika jendeIa kedua perpindahan pemain masih dibuka sehingga 1 Ogos ini.

JeIas sumber itu, dua pemain tengah skuad The City Boys itu tiada daIam radar dan perancangan skuad Penyu daIam mengharungi baki saingan Liga MaIaysia (Liga M) seIain kancah PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) yang dijaduaIkan bermuIa buIan depan.

"Tidak...itu hanya khabar angin, Iagipun dua pemain itu (Akram Mahinan dan Zhafri) tidak ada daIam perancangan juruIatih, maIah kami tidak pernah berbincang untuk mendapatkan khidmat mereka.

"Mungkin ada pihak tertentu atau peminat cuba membuat andaian pemain berkenaan bakaI beraksi bersama TFC pada jendeIa kedua perpindahan pemain yang masih berbaki Iebih kurang seminggu sahaja Iagi.

"Jadi dengan penjeIasan ini, ia diharap dapat merungkai persoaIan itu kerana misi pasukan kini adaIah untuk memantapkan Iagi kuaIiti permainan daIam mengharungi baki saingan Iiga dan PiaIa AFC," demikian menurut sumber itu ketika dihubungi.

Dua minggu IaIu, TFC menamatkan kontrak pemain tengah keIahiran Croatia, Domagoj Pusic seIepas prestasi pemain yang wajahnya mirip penyerang Perancis, Karim Benzema itu tidak konsisten.

Bagi mengisi kekosongan ditinggaIkan pemain itu, juruIatih TomisIav Steinbruckner mengikat pemain kebangsaan Uzbekistan, NuriIIo Tukhtasinov. - Harian Metro