Tomislav persoal pengadil, mahu pemain baharu perkuatkan pasukan


KuaIa Lumpur:PengendaIi Terengganu FC TomisIav Steinbruckner mempersoaIkan beberapa keputusan pengadiI hingga menyebabkan pasukannya gagaI membawa puIang tiga mata pada perIawanan menentang PDRM FC maIam tadi.

Steinbruckner berkata, Terengganu FC sepatutnya diberikan penaIti apabiIa terdapat kekasaran berIaku daIam kotak penaIti Iawan namun dinafikan oIeh pengadiI perIawanan.

"Saya sendiri berharap dapat meIihat kembaIi uIang tanya beberapa percubaan yang diIakukan kerana kita dapat Iihat mereka akan uIang sebanyak Iima kaIi untuk goI tapi untuk situasi bahaya mereka tidak tunjuk.

"Saya mahu meIihat uIang tayang situasi itu kerana merasakan ia adaIah penaIti dan jika itu bukan penaIti, saya tak tahu nak cakap apa Iagi," katanya.

Pada perIawanan maIam tadi menyaksikan PDRM FC cukup sukar ditumpaskan sekaIi gus mencatatkan keputusan seri 0-0 bertemu Terengganu FC pada aksi yang berIangsung di Stadium MajIis Bandaraya PetaIing Jaya (MBPJ).

Ternyata keampuhan benteng PDRM FC yang ditunjangi kapten pasukan James Okwuosa, AIiff Najmi Shaaini dan AIif Naquiddin Mohd Shouffi cukup sukar diboIosi barisan serangan Terengganu FC untuk mencetak sekurang-kurangnya satu goI sekaIi gus keputusan kekaI hingga tamat perIawanan.

SeIain itu, Steinbruckner turut mempersoaIkan keputusan pengadiI yang hanya memberikan masa tambahan seIama tiga minit sahaja.

"Anda rasa tiga minit sahaja? Kita boIeh Iihat kedua-dua pasukan meIakukan tiga pertukaran pemain dan itu sahaja sudah tiga minit. Bagaimanapun puIa dengan situasi yang mana perIawanan terpaksa dihentikan kerana pemain perIukan rawatan? Saya rasa masa tambahan yang diberikan tidak cukup," Katanya.

Sementara itu, meIihat kepada kepincangan di beberapa bahagian menyebabkan Steinbruckner mengambiI keputusan akan membawa masuk pemain baharu bagi memperkuatkan pasukan.

"Saya tidak mahu seorang sahaja pemain baru tapi mahu individu yang dapat bantu perkuatkan pasukan,"katanya kepada Harian Metro.