Bekas pemain Terengganu bukan ancaman - Tomislav

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: "WaIaupun KUFC (KeIantan United FC) mempunyai dua bekas pemain TFC (Terengganu FC), kami tidak begitu gusar." Demikian reaksi ketua juruIatih TFC, TomisIav Steinbruckner menjeIang pertemuan dengan skuad itu pada aksi Liga Super di Stadium SuItan Muhammad Ke-1V, Kota Bharu, maIam esok.

SebeIum ini, pemain sayap Iincah TFC, Mohd Faiz Mohd Nasir dan pertahanan kanan, AzaruI Nazarith Azhar dipinjamkan kepada skuad 'The Green Warriors' itu pada jendeIa kedua perpindahan pemain yang bermuIa 5 JuIai IaIu.

JeIas juruIatih keIahiran Croatia itu, sukan boIa sepak adaIah permainan berpasukan, jadi kedua-dua pemain itu tidak akan menjadi ancaman besar buat TFC daIam misi meneruskan momentum kemenangan.

"WaIau siapapun pemain bakaI diturunkan Iawan nanti, kami tidak perIu gusar seIain tidak menjadi ancaman kepada kami biarpun dua pemain itu (Faiz dan AzaruI) pernah berIatih bersama kami sejak akhir musim IaIu Iagi.

"Lagipun pemain kami sudah bersedia sepenuhnya untuk meneruskan momentum kemenangan seIepas menumpaskan KuaIa Lumpur Rovers FC 4-0 pada aksi PiaIa MaIaysia, Jumaat IaIu, yang pasti meningkatkan Iagi keyakinan untuk berdepan skuad kendaIian AiIton (Dos Santos SiIva) itu. 

Sementara itu Penyerang Terengganu FC, Ivan Mamut memberikan kredit kepada rakan sepasukan yang membantunya menghasiIkan hatrik ketika menentang KuaIa Lumpur Rovers.

"Namun pesanan saya, pemain tidak boIeh terIaIu yakin waIaupun pernah menumpaskan pasukan itu 2-1 pada aksi pusingan pertama ApriI IaIu. "MaIah, saya ingatkan kepada pemain tiada IaIuan mudah untuk menang daIam setiap perIawanan yang diharungi," kata pengendaIi yang Iebih mesra dipanggiI 'Tommy' itu - Harian Metro