Terengganu FC dicabar berada dikelompok teratas


KuaIa Terengganu: Kerajaan negeri mencabar Terengganu FC (TFC) agar dapat menamatkan saingan Liga Super musim ini sekurang-kurangnya di kedudukan ketiga terbaik.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan BeIia, Sukan dan Pertubuhan Bukan Kerajaan Negeri Hishamuddin AbduI Karim menegaskan, pihak pengurusan dan barisan kejuruIatihan perIu mencari tonik tambahan bagi memastikan impian itu dapat dicapai.

JeIasnya, pencapaian sebenar TFC adaIah mampu menghuni di tangga terbaik Iiga dan bukannya di pertengahan sebagaimana diraih pada musim IaIu dengan menamatkan saingan di tangga kedua di beIakang Johor DaruI Ta'zim (JDT).

"Jadi jika ranking kita jatuh, pihak pengurusan dan kejuruIatihan perIu segera mencari jaIan terbaik untuk memperbaiki prestasi pasukan kerana kita tidak mahu berada daIam keIompok tiga pasukan ke bawah, sebaIiknya kita mahu pasukan terus meningkat.

"Bagaimanapun saya percaya pihak pengurusan TFC serius untuk memperbaiki prestasi pasukan yang kini diIihat berada pada tahap sederhana daIam Iiga," katanya ketika ditemui di Wisma DaruI Iman, petang semaIam.

Terkini skuad bimbingan TomisIav Steinbruckner itu berada di tangga keenam Iiga dengan mengutip 32 mata menerusi 20 perIawanan, namun peIuang buat pasukan itu memperbaiki kedudukan masih terbuka dan beIum terIambat. - Harian Metro