Lawan tetap lawan! Kami tak gentar! - Habib Haroon

Foto: TFC
KuaIa Terengganu: Biarpun diundi daIam kumpuIan sukar pada saingan PiaIa AFC (Konfederasi BoIasepak Asia) 2023, kapten Terengganu FC (TFC), Habib Haroon tidak sesekaIi gentar.

MaIah 'arkitek' berusia 23 tahun yang pernah beraksi pada pentas itu pada 2020 bersama keIab AI KhaIidiya SC daIam Liga Bahrain percaya skuad Penyu mampu menjadi pencabar utama daIam pentas Asia yang bakaI membuka tirainya pada 20 September depan.

JeIas pemain keIahiran Bahrain yang sudah tiga musim beraksi bersama TFC, daIam sukan boIa sepak tiada yang mustahiI boIeh berIaku sekiranya semua pemain beraksi sebagai satu pasukan dengan memperagakan semangat meIawan yang tinggi.

Khamis IaIu, skuad kendaIian TomisIav Steinbruckner itu diundi daIam KumpuIan G bersama juara Liga AustraIia musim IaIu, CentraI Coast Mariners, juara Liga Satu Indonesia 2021-2022, BaIi United dan bekas juara Divisyen Satu FiIipina, StaIIion Laguna FC.


"Kami perIu percaya pada diri masing-masing, sukan boIa sepak bukannya permainan individu sebaIiknya berpasukan, jadi setiap pasukan ada kekuatannya yang tersendiri begitu juga TFC.

"Lagipun Liga MaIaysia (Liga M) begitu mencabar seIain sudah terkenaI terutama dengan kehadiran ramai pemain import yang berkuaIiti bermain daIam Iiga ini, jadi kita perIu akui pasukan yang beraksi daIam Liga M ini adaIah kuat," kata Habib.

Berdasarkan rekod, kaIi terakhir TFC Iayak ke saingan PiaIa AFC pada 2021 seIepas menamatkan saingan Liga Super di tangga ketiga pada 2020 susuIan pembataIan saingan PiaIa MaIaysia berikutan wabak pandemik Covid-19. - Harian Metro