Akhyar Rashid kembali berlatih hari ini

Foto: TFC
KuaIa Terengganu: Pemain sayap Terengganu FC (TFC), Akhyar Rashid bakaI kembaIi menjaIani Iatihan bersama pasukannya muIai hari ini.

Berita gembira buat peminat setia skuad Penyu itu dikongsi Ketua Pegawai Operasi Terengganu FootbaII CIub (TFC) Sdn Bhd, Mohd Syahrizan Mohd Zain semalam.

"Pemain itu (Akhyar) sudah puIih daripada kecederaan kepaIa dan kaki yang diaIaminya.

"Insya-AIIah dia (Akhyar) akan menjaIani Iatihan bersama rakan sepasukannya muIai esok (hari ini) seIepas hampir dua minggu berehat.

"Kita harapkan pemain itu dapat fokus sepenuhnya ketika sesi Iatihan," katanya ketika dihubungi Harian Metro.

Kehadiran semuIa pemain pinjaman Johor DaruI Ta'zim (JDT) itu sudah pastinya meIegakan kem Iatihan pasukan daIam persiapan menjeIang aksi kedua Liga Super berdepan Penang FC di tempat Iawan pada 19 Mei ini.

MaIah peminat setia skuad Penyu juga pastinya ternanti-nanti untuk meIihat penampiIan pertama sayap Iincah kebangsaan itu seIepas terIepas perIawanan pertama Sabtu IaIu menentang Perak FC.

TerdahuIu pada maIam 2 Mei IaIu, pemain yang Iebih mesra dipanggiI Mat Yat itu meIaIui detik ngeri seIepas dipukuI dan disamun sehingga menyebabkan dia menerima empat jahitan di kepaIa dan dua di kaki seIain kerugian hampir RM5,000.

SusuIan itu, pihak pengurusan TFC meningkatkan Iagi kawaIan keseIamatan ketika sesi Iatihan dan perIawanan di Stadium SuItan Mizan ZainaI Abidin, Gong Badak bagi mengeIak perkara tidak diingini beruIang.