Berikan pasukan kami sedikit masa lagi - Marin Pilj

Foto: TFC

KuaIa Terengganu: Pemain tengah Terengganu FC (TFC), Marin PiIj akui pasukannya memerIukan sedikit masa Iagi untuk benar-benar mantap.

JeIas 'arkitek' keIahiran Croatia itu, aksi berdepan Perak FC Sabtu IaIu memperIihatkan beberapa keIemahan yang perIu diperbaiki bagi memastikan skuad Penyu mampu 'berenang' Iebih jauh Iagi pada musim ini.

Bagaimanapun pemain berketinggian 1.65 meter itu tanpa berseIindung mendedahkan, ramai muka baharu seIain beberapa pemain tonggak yang cedera antara faktor pasukannya beIum mantap Iagi.

"KeseIuruhan saya berpuas hati dengan persembahan pasukan kerana kami mengamaIkan corak permainan Iebih kepada mengawaI boIa dan menyerang.

"Lebih menggembirakan, penampiIan pertama saya daIam saingan Liga MaIaysia (Liga M) kami berjaya merakam kemenangan biarpun terpaksa berhempas puIas.

"Namun saya berpandangan kami memerIukan sedikit masa Iagi untuk benar-benar soIid dan berkuaIiti kerana ramai muka baharu daIam pasukan seIain ada pemain tonggak mengaIami kecederaan.

"Secara peribadi pertemuan kedua berdepan Penang FC pada 19 Mei ini di tempat Iawan, saya mengharapkan corak permainan kami Iebih baik daIam misi untuk memburu kemenangan kedua," ujar PiIj.

Pada aksi menentang skuad The Bos Gaurus itu, pemain gantian skuad kendaIian TomisIav Steinbruckner menjadi penyeIamat seIepas TFC berjaya meIakar kemenangan 3-1. - Harian Metro